Питання вивчення іноземних мов – одне із основних питань освіти. Володіння громадянами англійською мовою та іншими іноземними мовами є важливим інструментом для зростання конкурентоспроможності нашої держави.  Це також запорука успішної персональної кар’єри. Міністерство освіти і науки України вважає пріоритетним напрямком якісне навчання дітей іноземним мовам у контексті європейської інтеграції України та наближення до європейських стандартів.

 Міністерство шукає різні підходи для забезпечення якісного навчання дітей мовам. Одним із таких нестандартних підходів є створення літніх таборів з іноземних мов. Літні мовні школи – це один із найважливіших проектів МОН загальнонаціонального значення. Мета проекту – підвищити рівень володіння англійською мовою серед учнів усіх шкіл країни, зацікавити дітей, започаткувати моду на вивчення іноземних мов в Україні, привернути увагу суспільства до цієї теми.

 Пропонується трансформувати оздоровчі табори, в яких учні перебувають після закінчення навчального року, на літні школи вивчення англійської мови. Вони покликані спонукати школярів практично застосовувати знання з мов, отриманих протягом навчального року. Проведення дво- або тритижневої літньої школи передбачається на базі загальноосвітніх навчальних закладів протягом червня.

 У таборах діти матимуть можливість спілкуватися іноземними мовами та застосовувати їх у різних формах діяльності (в ігрових та концертних програмах, театральних виставах тощо). Дитина зможе усвідомити свій рівень знань і зрозуміти, де і як їх можна застосовувати – спілкуватися із товаришами, розробляти проекти (театральні студії, спортивні змагання тощо). Формат літнього мовного табору має «спрацювати» завдяки тому, що:

 – у них будуть задіяні не вчителі, а волонтери – отже, не виникатиме асоціацій із навчальним процесом у школі, має бути цікаво спілкуватися із наставниками, котрі «вболівають за ідею»;

 – відсутність оцінки дозволятиме дітям вийти за рамки і «розкритися»;

 – там можна буде отримати досвід саме у спілкуванні;

 – колегіальна робота дітей із різним рівнем навченості сприятиме взаємному збагаченню;

 – завдяки таким заходам учень зможе позбутися комплексів і віднайти мотивацію до вивчення іноземної мови;

 – отже, школяреві легше зрозуміти, навіщо йому потрібна іноземна мова.

 Мовні літні табори в системі освіти – спроба неформального підходу до навчання. Жодних домашніх завдань і оцінювання знань, командна робота і спільні проекти, творча діяльність під супроводом педагогів та волонтерів. Головне у створенні такої школи – це бажання, кадровий потенціал викладачів, а також волонтерів.

 Літні мовні табори будуть працювати під час найдовших канікул, коли школярі потребують відпочинку. Саме тому вивчення іноземних мов у жодному разі не повинно перетворюватися на продовження навчального процесу. Основна мета мовних таборів — зацікавити учнів іноземними мовами та сприяти самостійній підготовці вдома.

 Принципи діяльності літнього мовного табору з іноземної мови – це початкові положення, які визначають вимоги до змісту, методів і організаційних форм організації роботи учнів. Вони відповідають цілям і завданням усієї організації роботи з іноземної мови в школі та ілюструють суть педагогічної діяльності вчителя – організатора позакласної роботи учнів. Основними принципами діяльності літнього мовного табору є:

  • принцип зв’язку навчання з життям;
  • принцип комунікативної активності учнів;
  • принцип зв’язку позакласної роботи з уроками іноземної мови.

 Завдання мовного табору — показати дітям інший, відмінний від шкільного стиль викладання, де акцент ставиться на практичній частині та знаннях, які можна застосувати пізніше і в інших областях. Це дуже відрізняється від звичного багатьом батькам теоретичного підходу до освіти. Саме через таку діяльність діти істотно розширюють свій кругозір і дізнаються багато нового.

 Під час перебування у літніх мовних таборах дитина зможе:

  • здобути необхідні мовні навички;
  • непомітно подолати мовний бар'єр;
  • удосконалити свою розмовну мову;
  • поєднати навчання із захопливим відпочинком;
  • найголовніше — отримати мотивацію для подальшого вдосконалення знання іноземної мови.

 Щодо структурування діяльності літніх мовних таборів, то учнів потрібно розподілити по групах, залежно від їхнього віку та рівня знання іноземної мови. З урахуванням цього навчання ведеться за різними адаптованими навчальними посібниками та різними напрямками. Така система дозволяє дитині відчувати себе комфортно в групі однолітків, які відповідають її рівню. Відповідні навчальні посібники надані партнерами і є у вільному доступі на веб-сайтах представництв та Міністерства освіти і науки.

 Зрозуміло, що за одну зміну діти не зможуть кардинально поліпшити свої академічні та творчі здібності, тому найголовніше завдання мовного табору - показати дітям інший, відмінний від шкільного стиль викладання, де акцент ставиться на практичну частину і знання, які можна застосувати пізніше і в інших областях. Це дуже відрізняється від звичного багатьом батькам теоретичного підходу до освіти. Саме через таку діяльність діти істотно розширюють свій кругозір і дізнаються багато нового.

 Фахівці Міністерства освіти і науки України та експерти міжнародних організацій пропонують систему роботи з проектами літніх мовних таборів, що передбачає відпрацювання всіх видів мовленнєвої діяльності в цікавій ігровій формі, розрахованій на різні рівні мовленнєвої компетенції – від А1 до В2.

 Міністерство спільно з міжнародними партнерами підготувало графік  проведення основних заходів: http://www.mon.gov.ua/activity/litni-movni-tabori/povidomlennya/grafik-provedennya-osnovnix-zaxodiv.html

 Міжнародні партнери МОН згодні надавати консультаційну допомогу та безкоштовні методичні матеріали педагогам та волонтерам, котрі долучаються до ініціативи. Інформація про це є на сайті Міністерства.

 Для того, щоб усі плюси перебування дитини в мовному таборі спрацювали, необхідно зробити правильний вибір місця проведення. Крім з’ясування особливостей школи, де розташований табір, програми навчання, запропонованої в ньому, необхідно звернути увагу на кілька важливих моментів, таких як:

  • особливості інфраструктури табору (майданчики для масових заходів, комп'ютери, доступ в Інтернет тощо);
  • режим дня, передбачений у таборі (наявність вільного особистого часу);
  • кількість дітей у загоні й кількість вожатих (традиційно для мовних таборів 1–2 вожатих на 12–15 дітей);
  • особливості організації охорони території та забезпечення безпеки відпочинку, протипожежного забезпечення;
  • кількість занять на день, компетентність викладацького складу, присутність у таборі носіїв мови, які мають допуск і дозвіл на спілкування та роботу з дітьми.

Щ одо змісту роботи з учнями, то фахівцями були обрані наступні тематичні напрямки: здоровий спосіб життя; талановита молодь країн, мова яких вивчається, та України; свята та традиції країн, мова яких вивчається, та України; театральна студія; студія мистецтв; екологія рідного краю.



 

Територія

П. І. Б.

Посада

Робочий телефон

Мобільний телефон,
ел. адреса

м. Лисичанськ

Чумак
Ірина
Іванівна

головний спеціаліст відділу освіти

(06451)
7-29-32

095 034 46 01

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

м. Рубіжне

Левицька Людмила Степанівна

методист

(06453)
6-13-57

099 250 65 77

м. Сєвєродонецьк

Бублей
Оксана Миколаївна

заступник завідувача СМЦ

(06452)
5-48-71

095 203 77 25

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Біловодський р-н

Рибальченко Наталія Миколаївна

методист із позашкільної освіти

(06466)
9-26-97

050 78 07 746

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Білокуракинський

р-н

Звягінцев
Андрій
Володимирович

завідувач КУ «Білокуракинський РМК»

(06462)
2-15-83

099 933 43 10, 067 929 65 21

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Кремінський р-н

Богомолова Наталія Ярославівна

методист

(06454)
2-28-76

066 071 35 48

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Марківський р-н

Кудінова
Оксана Михайлівна

методист із виховної роботи районного методичного кабінету

(06464)
9-22-99

095 228 97 56

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Міловський р-н

Колган
Віра
Іванівна

головний спеціаліст відділу освіти

(06465)
2-16-33

095 179 14 84

Новоайдарський р-н

Мацай
Любов
Михайлівна

оператор комп'ютерного набору відділу освіти Новоайдарської РДА

(06445)
9-40-42

066 371 30 23

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Новопсковський р-н

Большунова
Наталія
Петрівна

головний спеціаліст відділу освіти

(06463)
2-17-21

066 108 21 15

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Сватівський р-н

Зінченко Світлана Вікторівна

методист КУ «Сватівський РМК»

(06471)
3-36-40

050 948 17 48

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Старобільський р-н

Гребень
Наталія Михайлівна

методист Старобільського РМК

(06461)
2-35-32

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

099 748 05 34

Троїцький р-н

Грибинюк Євгенія Олександрівна

головний спеціаліст відділу освіти Троїцької районної державної адміністрації

(06456)
2-14-76

066 193 04 23

098 522 77 64

 

Міністерство освіти і науки України

http://mon.gov.ua/activity/litni-movni-tabori/

Корпус миру в Україні

http://ukrainian.ukraine.usembassy.gov/uk/peace-corps.html

Контактна інформація:

Тамара Придатко, директор Проекту Освіта Корпусу Миру США в Україні.

Тел.:(044)391-66-26; (044)391-66-20;

факс: (044) 391-66-21;

моб: + 038 050-331-12-38

tprvdatko@peacecorps.gоv

Тетяна Гайдук, керівник Проекту «Викладання англійської мови як іноземної» Корпус Миру США в Україні

тел.: (044)391-66-27;

моб.: 050 357- 44-13

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Британська Рада в Україні

http://www.britishcouncil.org.ua/

Вебсайт містить ресурси для:

Видавництво «Макміллан Ед’юкейшн»

http://www.macmillanenglish.com/life-skills/resources/

Видавництво «Пірсон» (Велика Британія)

www.pearson.com.ua

www.dinternal.com.ua

Видавництво «Оксфорд Юніверсіті Прес»

Anna Moris

Area Manager

Oxford University Press Ukraine

Vul. Volodymyrska, 69, office 321

Kyiv 01033, Ukraine

Tel +380 44 287 4734

Fax +380 44 2542955

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

www.oup.com/elt

«Європейська волонтерська служба»

http://europa-orient.de/ru/programme/evs.html Контактна особа — Ірина Боднар

тел.: (099) 244-37-79

Київська недержавна організація «Альтернатива-В»

http://www.alternative-v.com.ua/  http://www.alternative-v.com.ua/ua/about/ Контактна особа — Ірина Боднар

тел.: (099) 244-37-79

«Спілка форум»

http://new.union-forum.org/pro-nas.html

Goethe-Institut в Україні

https://www.goethe.de/de/spr/unt/kum.html

Видавництво «Hueber»

http://www.hueber.de/seite/downloads_daf

Schulen: Partner der Zukunft

http://www.pasch-net.de/pas/cls/leh/unt/deindex.htm

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

НАКАЗ

м. Київ
03.02.2015                                                                                              № 89

Про здійснення заходів щодо
організації літніх мовних таборів

З метою популяризації вивчення іноземних мов в Україні та належної підготовки літніх мовних таборів на базі загальноосвітніх навчальних закладів у літній період

НАКАЗУЮ:

1. Департаментам загальної середньої та дошкільної освіти (Кононенко Ю. Г.), вищої освіти (Коровайченко Ю. М.), Інституту модернізації змісту освіти, спільно з управліннями (департаментами) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій, інститутами післядипломної педагогічної освіти до 24 лютого 2015 року визначити відповідальних за організацію літніх мовних таборів на базі загальноосвітніх навчальних закладів та надіслати інформацію на електронну адресу Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

2. Управлінням (департаментам) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій вивчити питання щодо організації мовних таборів у загальноосвітніх навчальних закладах.

3. Департаменту вищої освіти (Коровайченко Ю.М.) до 15 березня 2015 року вивчити можливість та сприяти залученню студентів педагогічних вузів за напрямком підготовки «романо-германська філологія» до роботи па волонтерських засадах у вищезазначених таборах.

4. Управлінню міжнародного співробітництва та європейської інтеграції (Новосад Г.І.) сприяти залученню волонтерів недержавних міжнародних організацій до участі у мовних таборах.

5. Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти (Кононенко Ю. Г.):

5.1. провести наради з регіональними представниками управлінь (департаментів) освіти і науки обласних, Київської міської державної адміністрацій, інститутів післядипломної педагогічної освіти щодо питань організації літніх мовних таборів на базі загальноосвітніх навчальних закладів;

5.2. розробити методичні рекомендації щодо формату, змісту та практичного наповнення проведення мовних таборів;

5.3. організувати та провести навчальні семінари, тренінги, вебінари з попередньо відібраними волонтерами;

5.4. сприяти розповсюдженню підготовлених матеріалів.

6. Управлінню зв'язків з громадськістю та забезпечення діяльності Міністра (патронатна служба) (Загоруйко Ю.А.) сприяти висвітленню роботи з організації мовних таборів на сайті Міністерства та у засобах масової інформації.

7. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Полянського П.Б.

 

Міністр                                                                                       С.М. Квіт

Дочірні категорії