У листопаді відбувся триденний тренінг з національно-патріотичного виховання «Я люблю Україну» для класних керівників, педагогів-організаторів, заступників директорів з виховної роботи закладів загальної середньої освіти Кремінського району.
Тренінг проводився з метою розвитку професійної компетентності педагогів щодо організації та здійснення національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді в умовах суспільно-політичних викликів у закладах освіти.
Захід проводив сертифікований тренер, методист кафедри управління освітою Світлана Лазарєва.
02 листопада учасники семінару-тренінгу розглянули проблему патріотизму в сучасному осмисленні, визначили поняття «патріотизм» та його складові, зосередили увагу на життєвих цінностях особистості взагалі й на особистих цінностях зокрема під час інтерактивної лекції «Патріотизм як суспільна та особистісна цінність».
У групах педагоги опрацювали «Стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки». Переглядаючи документ, учасники тренінгу визначили:
- які проблеми актуалізувались у зв'язку з браком уваги до питань національно-патріотичного виховання на державному рівні;
- у чому полягає змістовне наповнення національно-патріотичного виховання;
- за якими напрямами пропонується здійснювати завдання Стратегії;
- що потрібно зробити для ефективної реалізації Стратегії.
08 листопада учасники тренінгу визначили нові акценти національно-патріотичного виховання та створили портрет людини-патріота, якому притаманні щирість, сердечність, любов до Батьківщини, української мови та рідного краю, готовність захищати свою родину, домівку, країну.
Друга зустріч була присвячена темі «Сучасні підходи та методи у національно-патріотичному вихованні». Різноманітні та цікаві «Патріотичні кросворди» педагоги створили, використовуючи кластерний метод. Управа «Діалог» допомогла відпрацювати наративний метод. Багато запитань викликав рефлексивно-експліцитний метод. Змістовний матеріал запропонований педагогам до методу особистісної репрезентації.
15 листопада педагоги розпочали роботу темою «Аргументація у національно-патріотичному вихованні». Кожен учасник тренінгу аргументував свою патріотичну позицію за допомогою метода «Прес». У групах педагоги написали «Лист до байдужих». Друга половина зустрічі була присвячена темі «Виклики і загрози у національно-патріотичному вихованні». У ході спаринг-експертизи учителя розробили рекомендації щодо протидії маніпуляції й пропаганді.
Руханки, які постійно проводили під час тренінгу, сприяли активізації учасників, створювали приємну атмосферу та сприяли ефективності роботи.
Управа «Два кольори» підвела підсумок тренінгу, визначила нові методичні завдання педагогів.
Час сплинув непомітно, тренінг пройшов у жвавій та доброзичливій атмосфері.
По закінченню триденного тренінгу з національно-патріотичного виховання «Я люблю Україну» учасники отримали сертифікати консультанта з питань організації національно-патріотичного виховання в закладах загальної середньої освіти.