У квітні відбувся триденний тренінг з національно-патріотичного виховання «Я люблю Україну» для класних керівників, педагогів-організаторів та заступників директорів закладів загальної середньої освіти Троїцького району.
Тренінг проводився з метою розвитку професійної компетентності педагогів щодо організації і здійснення національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді в умовах суспільно-політичних викликів у закладах освіти.
Тренінг провів сертифікований тренер, методист кафедри управління освітою Світлана Лазарєва.
08 квітня під час інтерактивної лекції «Патріотизм як суспільна та особистісна цінність» учасники семінару-тренінгу розглянули проблему патріотизму в сучасному осмисленні, визначили поняття «патріотизм» та його складові, зосередили увагу на життєвих цінностях особистості взагалі й на особистих цінностях зокрема.
У групах педагоги опрацювали «Стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016–2020 роки». Переглядаючи документ, учасники тренінгу визначили:
- які проблеми актуалізувалися у зв'язку з браком уваги до питань національно-патріотичного виховання на державному рівні?
- у чому полягає змістовне наповнення національно-патріотичного виховання?
- за якими напрямами пропонується здійснювати завдання Стратегії?
- що потрібно зробити для ефективної реалізації Стратегії?
09 квітня учасники тренінгу визначили нові акценти національно-патріотичного виховання та опрацювали тему «Сучасні підходи та методи в національно-патріотичному вихованні». Педагоги створювали різноманітні та цікаві «Патріотичні кросворди» створили, використовуючи кластерний метод.
Вправа «Діалог» допомогла відпрацювати наративний метод. Змістовний матеріал був запропонований педагогам до рефлексивно-експліцитного методу та методу особистісної репрезентації.
Зустріч завершилась обговоренням теми «Суспільна солідарність і партнерство у національно-патріотичному вихованні». Педагоги визначали можливих партнерів освітян у цьому питанні та особливості партнерської взаємодії в процесі формування патріотизму.
10 квітня освітяни ознайомились з темою «Аргументація у національно-патріотичному вихованні». Кожен учасник тренінгу аргументував свою патріотичну позицію за допомогою метода «Прес». У групах педагоги написали «Листи до байдужих». Друга половина зустрічі була присвячена темі «Виклики і загрози у національно-патріотичному вихованні». Під час спаринг-експертизи педагоги розробили рекомендації щодо протидії маніпуляції й пропаганді. Вправа «Аукціон ефективних форм національно-патріотичного виховання» дала змогу учасникам тренінгу поділитися своїм досвідом.
Руханки сприяли активізації учасників, створювали приємну атмосферу та сприяли ефективності у роботі.
Час сплинув непомітно, тренінг пройшов у жвавій та доброзичливій атмосфері.
По закінченню триденного тренінгу з національно-патріотичного виховання «Я люблю Україну» учасники отримали сертифікати. Сертифікат засвідчує, що педагог пройшов навчання за програмою тренінгу.