Відповідно до запиту відділу освіти Білокуракинської селищної ради Луганської області 02–04 червня 2020 року відбувся зональний онлайн-тренінг з національно-патріотичного виховання «Я люблю Україну» для педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти.
Захід проводився у форматі інтерактивного спілкування між спікером та педагогами закладів освіти Білокуракинської селищної ради через пряму трансляцію засобами програми «Skype для бізнесу».
Модератором тренінгу виступила Світлана Лазарєва, сертифікований тренер, методист кафедри управління освітою Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.
Захід проводився з метою розвитку професійної компетентності педагогів щодо організації та здійснення в закладах освіти національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді в умовах суспільно-політичних викликів.
02 червня під час інтерактивної лекції «Патріотизм як суспільна й особистісна цінність» учасники тренінгу розглянули проблему патріотизму в сучасному осмисленні, визначили поняття «патріотизм» і його складники, зосередили увагу на життєвих цінностях особистості взагалі та на особистих цінностях зокрема. У групах педагоги опрацювали Стратегію національно-патріотичного виховання на 2021–2025 роки. Наприкінці онлайн-зустрічі визначили нові акценти в національно-патріотичному вихованні.
Протягом наступних днів учасники розглянули сучасні підходи до організації національно-патріотичного виховання, різноманітні методи, виконуючи цікаві вправи. Педагоги створили «патріотичні» кросворди з використанням кластерного методу. Вправа «Діалог» допомогла відпрацювати наративний метод. Змістовний матеріал було запропоновано освітянам під час розгляду рефлексивно-експліцитного методу й методу особистісної репрезентації.
04 червня учасники тренінгу ознайомились із темою «Аргументація в національно-патріотичному вихованні». Кожен мав змогу аргументувати свою патріотичну позицію за допомогою методу «Прес». Працюючи в групах, педагоги написали лист до «байдужого».
Освітяни розглянули тему «Суспільна солідарність і партнерство в національно-патріотичному вихованні», визначали можливих партнерів у цьому питанні й особливості партнерської взаємодії в процесі формування патріотизму. Під час спаринг-експертизи педагоги опрацювали питання «Маніпуляція як загроза в національно-патріотичному вихованні», розробили рекомендації щодо протидії маніпуляції та пропаганді.
Активізації роботи учасників, їхній згуртованості сприяла робота на інтерактивній дошці в онлайн-форматі. Класні керівники створили «Герб команди», «Патріотичну стрічку відгуків», «Віночок побажань». Спільна діяльність створювала доброзичливу атмосферу та забезпечувала ефективність роботи.
За результатами навчання за програмою тренінгу з національно-патріотичного виховання «Я люблю Україну» учасники отримали сертифікати (18 академічних годин).
Щиру дякуємо учасникам заходу за інноваційність, позитивні емоції та готовність працювати в умовах викликів часу.