26–28 листопада 2019 року відбулась Усеукраїнська школа майстерності «Педагогічний стартап. Створення інклюзивного освітнього простору: сучасні виклики та системні рішення».

Розпочався триденний захід на базі комунального навчального закладу Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів». Учасників привітала Олена Артеменко, начальник відділу організації масових заходів ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» Міністерства освіти і науки України.

З вітальним словом до освітян звернулась директор Департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації Віра Рогова, яка розповіла про здобутки Київщини в організації інклюзивного навчання в закладах освіти.

Науковими досягненнями в галузі інклюзивної освіти поділилася з присутніми заступник директора з наукової роботи Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка, член-кореспондент НАПН України, доктор педагогічних наук, професор Алла Колупаєва.

В. о. ректора комунального навчального закладу Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», кандидат педагогічних наук Наталія Бендерець представила організаційну модель системи підвищення кваліфікації та професійного розвитку педагогічних працівників в умовах упровадження інклюзивної освіти.

Здобутки й перспективи впровадження інклюзії в м. Білій Церкві висвітлив Юрій Петрик, начальник управління освіти і науки Білоцерківської міської ради.

Підсумовуючи перший день заходу, освітяни визначили ефективні шляхи формування інклюзивного освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами.

Під час другого дня роботи учасники Всеукраїнської школи майстерності ознайомилися з обладнанням у тренінгових залах для навчальних занять зі слухачами курсів підвищення кваліфікації.

У межах інтерактивної тематичної локації «Формула успіху переможниці конкурсу «Учитель року – 2019» учасники відвідали Білоцерківське навчально-виховне об’єднання «Загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів № 15 – дитячо-юнацький спортивно-оздоровчий клуб», де на них чекав воркшоп корекційно-відновлювальних і розвиткових технологій.

З вітальним словом до присутніх звернулась директор закладу Наталія Слободянюк, яка розповіла про тривалий та успішний досвід роботи колективу щодо впровадження інклюзивної освіти на засадах педагогіки партнерства. До уваги учасників був представлений урок переможниці всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2019» у номінації «Вчитель інклюзивного класу» Людмили Бараненко.

Колектив корекційних педагогів закладу освіти продемонстрував заняття з дітьми й майстер-класи з розвитку фізичних якостей та опорно-рухового апарату в дітей з порушеннями аутистичного спектру, корекції сенсорної дисфункції, соціалізації учнів з особливими освітніми потребами.

Під час дискусійної панелі учасники відзначили високий рівень створеного інклюзивного середовища в закладі освіти як результат наполегливої системної роботи та командної співпраці фахівців з дітьми з особливими освітніми потребами із застосуванням методики ТАН-Соденберг, пісочної арт-терапії і мовленнєвої корекції з використанням нетрадиційних засобів.

Освітяни відвідали комунальну установу Білоцерківської міської ради «Інклюзивно-ресурсний центр», де працювала інтерактивна тематична локація «Стратегія ІКС: інклюзивна, корекційна, спеціальна освіта». Для присутніх виступила директор Леся Руденко, яка провела змістовну ознайомлювальну екскурсію закладом. Фахівці центру представили учасникам міжвідомчу співпрацю інклюзивно-ресурсного центру щодо реалізації прав дітей з особливими освітніми потребами.

Завершився другий день роботи візитом до комунального закладу Київської обласної ради «Білоцерківський багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр». Гостинно зустріла освітян директор Ольга Верзун та ознайомила їх з роботою навчально-реабілітаційного центру як відкритого простору надання комплексних освітніх, реабілітаційних і корекційних послуг.

Третій день заходу розпочався в Білоцерківській загальноосвітній школі І–ІІІ ступенів № 20 відкриттям інтерактивної тематичної локації «Корекційно-розвиткова складова: успішні практики». Директор Ольга Борисюк ознайомила присутніх з особливостями створення освітнього середовища в умовах інклюзивної освіти. Цей заклад став першим в Україні, у якому створена повна архітектурна доступність, що дало змогу дітям з порушеннями опорно-рухового апарату здобувати освіту в навчальних кабінетах, розташованих на другому й третьому поверхах будівлі. У школі є всі необхідні умови для надання дітям комплексу корекційно-розвиткових і реабілітаційних послуг. Шкільний бібліотечно-інформаційний центр з медіатекою є осередком інформаційних джерел для учнів та педагогів.

Продовженням роботи локації став візит до Білоцерківської спеціальної загальноосвітньої школи № 19 Білоцерківської міської ради. У своєму виступі директор закладу Валентина Іщук звернула увагу на сучасні освітні корекційно-адаптивні технології для дітей з комплексними порушеннями розвитку. Учасники заходу розглянули шляхи реалізації корекційного складника шляхом поєднання класичних принципів педагогічного процесу й активного впровадження інноваційних інтерактивних технологій.

Результатом роботи Всеукраїнської школи майстерності «Педагогічний стартап.  Створення інклюзивного освітнього простору: сучасні виклики та системні рішення» стало ознайомлення учасників із системою впровадження інклюзивної освіти й кращими практиками організації різних аспектів інклюзії в закладах освіти Київщини.

Більше фото за посиланням https://drive.google.com.