29 березня 2018 року в рамках роботи Міжнародного освітнього форуму – 2018 відбулась панельна дискусія «Нова українська школа: виклик сьогодення» (м. Харків).
Активними учасниками дискусії від нашого регіону стали Наталія Стрельцова, регіональний координатор Усеукраїнського дослідно-експериментального проекту «Розроблення навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної освіти», та Наталія Ларіонова, регіональний тренер-наставник проекту.
Позитивними наслідками експериментальної роботи на Луганщині були визнані: колосальний прогрес в особистісному розвитку здобувачів освіти й особистісно-професійному розвитку вчителів пілотних класів, створення ефективного й психологічно комфортного освітнього середовища, упровадження діяльнісного підходу як механізму формування ключових компетентностей, активна взаємодія учителів, дітей і батьків.
При цьому, як було зазначено, розбудова Нової початкової школи вимагає вирішення таких нагальних проблем, як наповнюваність класів, навчально-методичне забезпечення освітнього процесу, упровадження інституту помічників учителя, удосконалення нормативно-правової бази початкової освіти.
Під модераторством Надії Бібік, академіка НАПН, доктора педагогічних наук, учасники дискусії від регіонів, спеціалісти МОН України, фахівці ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти, науковці інституту педагогіки НАПН України обговорили проекти Типової освітньої програми для початкової школи, розроблені двома робочими групами: НУШ-1 – під керівництвом академіка НАПН Олександри Савченко; НУШ-2 – під керівництвом директора Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Романа Шияна.
У рамках заходу також відбулись обговорення питання вимог Нової української школи до навчально-методичного забезпечення освітнього процесу; репрезентації навчально-методичних комплектів для 1-го класу; зустріч із Віктором Кругловим, генеральним директором видавництва «Ранок», переважний відсоток багатотисячного асортименту видань якого займає саме навчальна й навчально-методична література, та екскурсія логістичним центром видавництва.
Дискусія продемонструвала єдність позицій управлінців, науковців та педагогічної спільноти України щодо стратегічних підходів у реформуванні національної початкової школи, сталу партнерську взаємодію в розв’язанні проблем і викликів на цьому шляху.