III (обласний) етап Всеукраїнської олімпіади з трудового навчання (технологій) проводиться для учнів 9-х, 10-х та 11-х класів у 2 тури: теоретичний тур та захист проекту. 

Теоретичний тур. Учасникам протягом 1 год. (тут і надалі береться астрономічний час) буде запропоновано виконати тестові завдання за матеріалом навчальної програми з трудового навчання та технологій. Максимальна кількість балів за теоретичний тур – 30.

Захист проекту.

Для учасників ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з трудового навчання пропонуються такі теми для виконання домашніх проектів:

Хлопці 9 класу – «Набір кухонного приладдя».

Вимоги до набору: 

  • набір із двох предметів без додаткового елемента для кріплення чи зберігання;
  • предмети повинні бути зроблені для практичного вжитку (не декоративні);
  • предмети повинні бути стилістично витримані.

Приклади: кухонна дошка, качалка, молоток для битків, лопатка, ложка, ступка, макогін, горіхокол, сільниця, цукерниця, тарілка, кошик для фруктів, млинок для спецій, горщик, глек, макітра тощо.

Дівчата 9 класу –  «Сучасна текстильна інтерєрна іграшка».

Вимоги до іграшки:

  • найбільший розмір до 400 мм;
  • функція іграшки – декор та прикраса інтер’єру.

Хлопці 10-11 класів – «Модель механізму (машини)».

Вимоги до моделі:

  • модель повинна бути демонстраційною та діючою;
  • механізм повинен передавати та (чи) змінювати рух;
  • необхідно визначити конкретні приклади практичного застосування принципової схеми механізму (машини);
  • орієнтовні габаритні розміри: куб 250 ± 50 (доцільність розмірів, що виходять за межі зазначених має бути обґрунтована).

Дівчата 10-11 класів – «Інтер’єрна прикраса».

Вимоги до прикраси:

  • прикраса повинна використовуватися в домашньому інтер’єрі;
  • прикрасою може бути все, крім текстильних іграшок.

Завершальним етапом виконання творчого проекту має бути випробування виробу в реальних умовах.

Під час захисту проекту (3–5 хв.) учні демонструють слайди (5–10 фотографій), які ілюстрували б процес виконання виробу від задуму до випробувань, та висвітлюють питання:

  • Яку проблему чи завдання може розв’язати цей проект (принципова дія цього механізму)?
  • Які недоліки було виявлено під час випробувань?
  • Як вони були виправлені?
  • Які особливості виготовлення виробу?
  • Які застереження варто врахувати при виготовленні виробу?

Також учасники олімпіади дають відповіді на запитання членів журі щодо процесу виготовлення, особливостей конструкції, підбору конструкційних матеріалів тощо (до 3 хв.).

Звертаємо увагу на те, що презентація творчого проекту не повинна включати історію виробу, розширені економічні обрахунки, креслення, технологічні карти, маркетингові дослідження; не потрібно готувати папку до проекту.

Максимальна кількість балів за виконання завдань другого туру – 40.

При оцінюванні домашніх робіт головними критеріями будуть функціональність, якість та естетичність запропонованих виробів, володіння техніками обробки матеріалів, ураховуватимуться оригінальність (авторська розробка) роботи, новизна в підході до вирішення завдань, відповідність вимогам.

Довідки за телефоном:

Рачок О. Л.

050-518-55-78