III (обласний) етап Всеукраїнської олімпіади з трудового навчання (технологій) проводиться для учнів 9-х, 10-х та 11-х класів у 2 тури: теоретичний тур та захист проекту.
Теоретичний тур. Учасникам протягом 1 год. (тут і надалі береться астрономічний час) буде запропоновано виконати тестові завдання за матеріалом навчальної програми з трудового навчання та технологій. Максимальна кількість балів за теоретичний тур – 30.
Захист проекту.
Для учасників ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з трудового навчання пропонуються такі теми для виконання домашніх проектів:
Хлопці 9 класу – «Набір кухонного приладдя».
Вимоги до набору:
- набір із двох предметів без додаткового елемента для кріплення чи зберігання;
- предмети повинні бути зроблені для практичного вжитку (не декоративні);
- предмети повинні бути стилістично витримані.
Приклади: кухонна дошка, качалка, молоток для битків, лопатка, ложка, ступка, макогін, горіхокол, сільниця, цукерниця, тарілка, кошик для фруктів, млинок для спецій, горщик, глек, макітра тощо.
Дівчата 9 класу – «Сучасна текстильна інтер’єрна іграшка».
Вимоги до іграшки:
- найбільший розмір до 400 мм;
- функція іграшки – декор та прикраса інтер’єру.
Хлопці 10-11 класів – «Модель механізму (машини)».
Вимоги до моделі:
- модель повинна бути демонстраційною та діючою;
- механізм повинен передавати та (чи) змінювати рух;
- необхідно визначити конкретні приклади практичного застосування принципової схеми механізму (машини);
- орієнтовні габаритні розміри: куб 250 ± 50 (доцільність розмірів, що виходять за межі зазначених має бути обґрунтована).
Дівчата 10-11 класів – «Інтер’єрна прикраса».
Вимоги до прикраси:
- прикраса повинна використовуватися в домашньому інтер’єрі;
- прикрасою може бути все, крім текстильних іграшок.
Завершальним етапом виконання творчого проекту має бути випробування виробу в реальних умовах.
Під час захисту проекту (3–5 хв.) учні демонструють слайди (5–10 фотографій), які ілюстрували б процес виконання виробу від задуму до випробувань, та висвітлюють питання:
- Яку проблему чи завдання може розв’язати цей проект (принципова дія цього механізму)?
- Які недоліки було виявлено під час випробувань?
- Як вони були виправлені?
- Які особливості виготовлення виробу?
- Які застереження варто врахувати при виготовленні виробу?
Також учасники олімпіади дають відповіді на запитання членів журі щодо процесу виготовлення, особливостей конструкції, підбору конструкційних матеріалів тощо (до 3 хв.).
Звертаємо увагу на те, що презентація творчого проекту не повинна включати історію виробу, розширені економічні обрахунки, креслення, технологічні карти, маркетингові дослідження; не потрібно готувати папку до проекту.
Максимальна кількість балів за виконання завдань другого туру – 40.
При оцінюванні домашніх робіт головними критеріями будуть функціональність, якість та естетичність запропонованих виробів, володіння техніками обробки матеріалів, ураховуватимуться оригінальність (авторська розробка) роботи, новизна в підході до вирішення завдань, відповідність вимогам.
Довідки за телефоном:
Рачок О. Л.
050-518-55-78