Під час підготовки до олімпіади ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з історії у 2015–2016 н. р. педагогам та учням потрібно звернути увагу на обсяг навчального матеріалу для підготовки.

Завдання передбачають перевірку сформованих в учнів знань про основні політичні, соціально-економічні, культурні події, явища та процеси минулого, діяльність видатних історичних діячів, а також сформованості в учнів загально-предметних історичних умінь.

Тестові завдання мають перевіряти такі знання й уміння учнів: називати історичні дати, хронологічні межі, періоди найважливіших подій і процесів, поняття, місця подій, обставини, учасників, результати подій, пам’ятки культури; визначати хронологічні межі соціально-економічних і політичних подій, їх послідовність та синхронність, встановлювати відповідність між явищами, процесами, подіями та періодами, епохами; локалізувати історико - географічні об’єкти та історичні факти (події, явища, процеси) на карті; описувати хід, зовнішні ознаки подій, пам’ятки культури різних епох; характеризувати (визначати істотні характерні риси, складові, етапи, віхи)  подій, явищ і процесів минулого, діяльність видатних історичних постатей; встановлювати відповідність між одиночними фактами і типовими загальними явищами, групувати (класифікувати) факти за вказаною ознакою; розпізнавати найвидатніші культурні пам’ятки, описувати їх, визначати архітектурно-стильові та мистецько-стильові відмінності пам’яток різних періодів історії, визначати найважливіші зміни, що відбувалися в житті людства, значення найважливіших подій в історії; встановлювати причини та наслідки подій і явищ, оцінювати їх значення; давати визначення історичних понять й термінів, пояснювати їх і доречно вживати; працювати з історичними документами різного змісту, а саме: встановлювати відповідність між змістом фрагмента документа та певною епохою, аналізувати зміст фрагмента історичного документа та пояснювати основні ідеї, які він висвітлює.