Сучасний освітній заклад – це складна система, що розвивається у світі динамічних змін соціально-економічного простору України. Ці перетворення потребують не лише переосмислення завдань школи, але й оновлення управління школою. Одним з механізмів, який сприятиме модернізації управління, контролю якості освіти є моніторинг.
14 листопада 2017 року на базі КЗ «Лисичанська спеціалізована школа І–ІІІ ступенів № 27 Лисичанської міської ради Луганської області» відбувся обласний бенчмаркінг (семінар) для керівників освітніх закладів «Створення механізму реалізації ідей особистісно орієнтованої освіти через педагогічний моніторинг – перехід до прогностичного керування».
Завдання заходу:
- розвивати практичні навички та вміння керівників упроваджувати методику моніторингових досліджень з метою організації особистісно орієнтованої роботи з педагогічним колективом;
- сприяти розумінню директорами того, що моніторингові дослідження необхідні для створення цілісного іміджу закладу, це певна система стратегічних дій керівника та педагогічного колективу;
- репрезентувати роботу КЗ «ЛСШ І–ІІІ ступенів № 27» з упровадження освітнього менеджменту;
- спонукати керівників до професійного й особистісного самовдосконалення.
Незвичайною була зустріч учасників бенчмаркінгу: у холі школи гостей зустрічали «живі скульптури» на шкільну тематику. Привернула увагу директорів шкіл області виставка методичних інновацій педагогів освітнього закладу, робота шкільного музею «Оберіг» та фотогалерея «Миттєвості шкільного життя».
Розпочався семінар нетрадиційно – з виконання шкільного гімну. Потім директор школи Ірина Карпенко представила освітній заклад як інноваційний та унікальний, який має свою стратегію розвитку. З вітальним словом до учасників звернулась начальник Лисичанського відділу освіти Тетяна Худоба та завідувач КУ «Лисичанський методичний центр» Євгенія Карпова.
У науково-теоретичному блоці були розглянуті такі питання: «Управлінські рішення особистісно орієнтованого моніторингу» та «Структурно-критеріальна модель професійної компетентності педагога». Під час обговорення зазначених проблем адміністрація закладу поділилась досвідом роботи із системи моніторингу якості навчання, викладання та саморозвитку.
Практичний блок семінару бенчмаркінгу був представлений педагогічними майстернями, на яких педагоги продемонстрували систему роботи з питань, що збігаються з тематикою заходу.
Після практичної частини відбувся управлінський дискурс, на якому методист кафедри управління освітою Луганського ОІППО Ірина Чумак висвітлила питання «Прогностичне керування – вибір стратегії змін в освітньому закладі». Підбиття підсумків відбулось у формі рефрешинг-тайму.