Відповідно до плану роботи Луганського ОІППО на 2019 рік 10 грудня відбувся обласний науково-практичний семінар «Практика та можливості застосування методів фасилітації» (модуль 3), який завершив роботу проєкту професійного розвитку «Фасилітація як ефективний інструмент управління соціальними групами» для керівників, вихователів-методистів закладів дошкільної освіти, керівників, заступників керівників і вчителів закладів загальної середньої освіти.

З учасниками заходу працювала Валентина Мартинова, методист кафедри управління освітою Луганського ОІППО.

Освітяни ознайомились із теоретичним матеріалом, а також відвідали уроки в закладах загальної середньої освіти та заняття в закладах дошкільної освіти, під час яких педагоги практично впроваджували фасилітовану дискусію.

Власний досвід щодо впровадження методів фасилітації в діяльність освітнього закладу репрезентували:

•Ольга Долгополова, вихователь-методист комунального дошкільного навчального закладу (ясла-садок) комбінованого типу № 38 «Росиночка» Сєвєродонецької міської ради, організувала засідання колективу, на якому розглядалось питання «Що потрібно для запровадження інноваційних технологій?».

•Оксана Репіха, вихователь-методист комунального закладу «Лисичанський дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) № 11 «Струмочок», провела фасилітативну сесію, під час якої педагоги шукали відповідь на запитання «Що потрібно для підвищення іміджу нашого дошкільного закладу?». Робота була цікавою і змістовною. Працюючи в групах, колеги обмінювались досвідом, висловлювали власні думки та запропонували план вирішення цього питання.

•Марина Біла, учитель Комишуваського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітній навчальний заклад I–II ступенів – дошкільний навчальний заклад (дитячий садок)» Попаснянської районної ради, представила тренінгове заняття у 8–9 класах на тему «Яким ви бачите сучасного класного керівника?».

•Альона Величко, учитель Комишуваського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітній навчальний заклад I–II ступенів – дошкільний навчальний заклад (дитячий садок)» Попаснянської районної ради, провела фасилітовану дискусію з молодшими школярами. Усі разом змогли знайти відповіді на проблемне питання «Справжній друг: який він?» і досягти консенсусу.

•Тамара Калашник, учитель Комишуваського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітній навчальний заклад I–II ступенів – дошкільний навчальний заклад (дитячий садок)» Попаснянської районної ради, провела збори трудового колективу напередодні профспілкової звітно-виборної кампанії. Працівники закладу за допомогою методу фасилітованої дискусії сформулювали спільну відповідь на питання «Яким повинен бути профспілковий лідер сьогодні?».

•Ірина Колесник, учитель Рубіжанської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 9 Рубіжанської міської ради, провела фасилітативну сесію для учнів 6 класу за темою «Яким повинен бути справжній лідер?».

•Ольга Костіна, практичний психолог Сєвєродонецької гуманітарно-естетичної гімназії Сєвєродонецької міської ради, провела виховний захід за допомогою методу фасилітації на тему: «За яким лідером ми готові рухатись?».

•Оксана Кучер, вихователь-методист комунального закладу «Лисичанський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 4 «Росинка», провела фасилітативну сесію, під час якої співробітники шукали спільну відповідь на питання «Як підвищити імідж сучасного закладу освіти?».

•Віталія Парасотка, вихователь-методист комунального дошкільного навчального закладу (ясла-садок) комбінованого типу № 7 «Червона шапочка» управління освіти Рубіжанської міської ради, провела фасилітативну сесію для педагогів закладу, спрямовану на обговорення актуальної теми «Авторитет педагога». Учасники жваво обговорювали порушене питання, висловлювали власні думки, ділились власним досвідом. Цікавим було визначення складників авторитету педагога.

Лариса Погоріла, директор Біловодської гімназії, провела урок у 9 класі на тему: «Місце Т. Шевченка в національному житті», використавши метод фасилітованої дискусії. Діти працювали в групах і знаходили нові креативні підходи до вирішення проблемного питання. 

•Оксана Чумак, заступник директора з виховної роботи Міловської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів Міловської районної ради, провела ІІ засідання районного методичного об’єднання вчителів історії та правознавства. Одним з цікавих питань, які розглядались у процесі роботи, стало використання фасилітованої дискусії на уроках історії та правознавства як одного з інноваційних методів сучасного викладання предметів. Учителі дізнались про діяльність вчителя на уроці в ролі фасилітатора й опанували навички ведення фасилітативної бесіди під час практичного заняття.

Ірина Шитикова, вихователь-методист комунального закладу Лисичанський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 6 «Чайка», провела фасилітативну сесію для педагогів закладу за темою «Робота з батьками». Учасники визначили теоретичні аспекти взаємодії закладу дошкільної освіти з родинами вихованців; опрацювали практичні способи налагодження взаємодії вихователя з батьками дітей дошкільного віку, а також визначили напрями ефективної взаємодії.

За результатами участі в проєкті професійного розвитку педагоги отримали сертифікати. Вітаємо червертий випуск учасників проєкту професійного розвитку «Фасилітація як ефективний інструмент управління соціальними групами» – нову команду фасилітаторів Луганщини. За роботою наших фасилітаторів слідкуйте в групі «Клуб фасилітаторів Луганщини» в мережі «Фейсбук».