19 травня 2020 року відбувся обласний онлайн-семінар «Розвиток музично-ритмічних здібностей у дітей: початковий етап» (модуль 1) у межах проєкту професійного розвитку «Музично-ритмічний розвиток дітей засобами гри на немелодичних інструментах» для керівників музичних, вихователів закладів дошкільної освіти й учителів музичного мистецтва закладів загальної середньої освіти. Захід провела Валентина Мартинова, методист кафедри педагогіки та психології Луганського ОІППО.

У семінарі взяв участь 31 учасник з міст Сєвєродонецька, Лисичанська й Рубіжного, Попаснянського, Кремінського, Новоайдарського районів, Чмирівської та Біловодської ОТГ.

Мета проєкту «Музично-ритмічний розвиток дітей засобами гри на немелодичних інструментах» – розвиток чуття ритму в дітей на музичних заняттях у ЗДО та в учнів молодших класів на уроках мистецтва в ЗЗСО (формування уявлень про співвідношення тривалостей,  сильні й слабкі долі в процесі відтворення їхньої пульсації, опанування різних ритмічних фігур, емоційно-образну сутність ритму через інструментальний супровід музичних творів); репрезентація методики гри на немелодичних інструментах як дієвого засобу формування чуття ритму.

Формування чуття ритму доцільно розпочинати на етапі раннього дошкільного дитинства, за цієї умови в школу дитина приходить з початково розвиненим чуттям ритму.

Важливим і дієвим засобом розвитку чуття ритму є гра на дитячих музичних інструментах. Використання цього засобу в музичному навчанні дошкільників і школярів має свою історію і пов’язане з іменами таких відомих музикантів-педагогів: Е. Жака-Далькроза, К. Орфа, Г. Кеетмана, Г. Негеллі та ін.

Як показує практика, на уроках музики в закладах загальної середньої освіти й на музичних заняттях у закладах дошкільної освіти частіше використовуються ритмічні інструменти (бубни, барабани, маракаси, ложки, трикутники, палички тощо), рідше – звуковисотні (фортепіано, металофони, дзвіночки, ксилофони тощо), зовсім рідко – духові інструменти (дудочки, свистульки тощо), оскільки гра на них вимагає дотримання спеціальних санітарно-гігієнічних норм.

Проблема формування музичних здібностей дітей ніколи не втрачала своєї актуальності й залишається нагальною в сучасній освіті.

Під час семінару педагоги розглядали питання формування уявлень про емоційно-образну сутність ритму через інструментальний супровід музичних творів, виконували різноманітні вправи та завдання для розвитку чуття ритму. Наступні зустрічі будуть присвячені практичним аспектам гри на немелодичних інструментах.

Дякуємо учасникам онлайн-заходу за активну роботу.