І. Методисти психологічної служби, практичні психологи Проект «Проблема збереження та зміцнення професійного здоров’я педагогічних працівників у діяльності шкільної психологічної служби» Тип проекту: тематично-функціональний Учасники: Лисичанськ, Рубіжне, Сєвєродонецьк, Попаснянський, Новоайдарський, Кремінський та Станично-Луганський райони (усього 25) Терміни проведення: вересень–листопад – 2016 (психолого-педагогічний тренінг, психологічний практикум, круглий стіл, дебрифінг) Мета проекту: сприяти професійному зростанню практичних психологів на основі реалізації акмеологічного підходу до зазначеного процесу; стимулювати діяльність фахівців щодо професійного самовдосконалення. Завдання проекту: - визначити рівень професійної компетентності учасників проекту з питань професійного здоров’я педагогів; - ознайомити фахівців із загальними положеннями щодо професійного вигорання педагогічних працівників, методами діагностики, профілактики та корекції професійного вигорання; - розвиток професійних компетентностей працівників психологічної служби; - сприяння зміцненню та збереженню власного психічного здоров’я учасників проекту; - підвищення загальнокультурного рівня практичних психологів. Очікуваний результат: підготовка консультантів з питань збереження професійного здоров’я педагогічних працівників. Наративна компетентність Когнітивний, операційний компонент професійної компетентності психолога Комунікативна компетентність
ІІ. Учителі математики, фізики, астрономії Проект «Педагогічні технології в шкільній фізико-математичній освіті» Тип проекту: функціональний Учасники: мм.Сєвєродонецьк, Рубіжне, Лисичанськ, Попаснянський та Новоайдарський райони (усього 17) Терміни проведення: жовтень – 2016 (семінар), грудень – 2016 (майстер-клас) Мета проекту: обгрунтувати, розробити та здійснити апробацію педагогічних технологій, стимулювати діяльність педагогів щодо професійного самовдосконалення. Завдання проекту: - здійснити теоретичний аналіз сутності педагогічних технологій; - упровадити науково обгрунтовані інноваційні форми та технології навчання відповідно до європейських стандартів. Очікуваний результат: підготовка консультантів з питань розвитку науково-предметних, інформаційних, методичних компетентностей.
ІІІ. Учителі хімії Проект «Застосування технології розвитку критичного мислення в шкільній хімічній освіті» Тип проекту: функціональний Учасники: мм. Рубіжне, Сєвєродоннецьк, Попаснянський, Новоайдарський, Біловодський, Новопсковський райони (усього 8) Терміни виконання: жовтень – 2016 (науково-практичний семінар), листопад (тренінг), грудень – 2016 (практикум) Мета проекту: розвивати професійні компетентності вчителів хімії у сфері інноваційних педагогічних технологій, оволодіння технологією розвитку критичного мислення учнів; активізувати творчі здібності вчителів. Завдання проекту: - розглянути сутність, мету та завдання технології розвитку критичного мислення; - ознайомити з умовами створення середовища для розвитку критичного мислення школярів; - надати трифазну структуру уроку та особливості організації уроку за цією технологією; - запропонувати спектр прийомів і методів щодо технології розвитку критичного мислення учнів на всіх етапах уроку; - навчити моделювати урок за цією технологією. Очікуваний результат: підготовка консультантів з питання використання технології розвитку критичного мислення учнів. Подальший розвиток методичної (знання прийомів, методів за обраною технологією), інформаційної (уміння працювати з різними джерелами інформації, користуватись комп’ютерними технологіями тощо), науково-предметної (сформованість природничо-наукового світогляду, професійних позицій,володіння певним стилем професійної діяльності), комунікативної (відповідний рівень культури спілкування, уміння обирати засоби спілкування) компетентностей.
IV. Учителі географії Проект «Змістовні та методичні аспекти роботи з обдарованими учнями при підготовці до олімпіади з географії» Тип проекту: функціональний Учасники: мм. Рубіжне, Сєвєродоннецьк, Попаснянський, Новоайдарський (усього 6) Терміни виконання: жовтень – 2016 (семінар), грудень – 2016 (семінар) Мета проекту: підготувати консультантів з питання «Особливості роботи з обдарованими дітьми при підготовці до олімпіади з географії». Завдання проекту: - формувати й розвивати професійну компетентність учителя; - удосконалювати навички різних форм роботи з обдарованими дітьми. Очікуваний результат: підготовка консультантів з питань роботи з обдарованими дітьми та підготовки учнів до олімпіади з географії.
V. Учителі біології Проект «Практична реалізація змісту біологічної компоненти Державного стандарту базової і середньої освіти у 8 класі ЗНЗ» Учасники: мм. Рубіжне, Сєвєродоннецьк, Лисичанськ, Попаснянський, Новоайдарський (усього 11) Терміни виконання: грудень – 2016 (науково-методичний та науково-практичний семінари) Мета проекту: розвивати професійні компетентності вчителя біології. Завдання проекту: Ознайомити: - із стратегічніми напрямами реформування шкільної біологічної освіти в Україні; - із сучасними підходами й технологіями навчання біології; - із сучасним дидактичним інструментарієм учителя біології. Очікуваний результат: підготовка консультантів з питань методики викладання біології у 8 класі за програмами нового Держстандарту базової і загальної середньої освіти.
VІ. Учителі інформатики Проект «Методика розв’язування олімпіадних задач з інформатики та інфрмаційних технологій» Тип проекту: функціональний Учасники: усі міста та райони області (усього 20) Терміни виконання: жовтень – 2016 (практичне заняття), листопад – 2016 (практичнее заняття), березень – 2017 (практичне заняття) Мета проекту: підготувати консультантівз підготовки учнів до Всеукраїнських олімпіад з інформатики та інформаційних технологій. Завдання проекту: - поглибити знання вчителів із програмування; - ознайомити з методами розв’язування олімпіадних задач; - надати консультаційну допомогу щодо організації роботи з обдарованими учнями. Очікуваний результат: підготовка консультантів з питань підготовки учнів до Всеукраїнських олімпіад з інформатики та інформаційних технологій.
VІІ. Учителі правознавства Проект «Інноваціційні технології у викладанні правознавства» Тип проекту: методичний Учасники: м. Рубіжне, Новоайдарський, Сватівський райони (усього 3) Терміни виконання: березень – 2016 (семінар), грудень – 2016 (семінар-тренінг) Мета проекту: розвивати професійні компетентності вчителів правознаства у сфері інноваційних педагогічних технологій, оволодіння технологією розвитку критичного мислення учнів; активізувати творчі здібності вчителів. Завдання проекту: - розглянути сутність, мету та завдання ІКТ; - ознайомити із прийомами ІКТна уроках правознавства; - запропонувати спектр прийомів та методів щодо ІКТ технології на всіх етапах уроку; - навчити моделювати урок за цією технологією. Очікуваний результат: підготовка консультантів з питань упровадженню ІКТ на уроках правознавства.
VІІ. Учителі української мови і літератури Проект «Формування професійної компетентності вчителів української мови і літератури» Тип проекту: методичний Учасники: мм. Лисичанськ, Рубіжне, Попаснянський, Новоайдарський, Новопсковський райони (усього 10) Терміни виконання: жовтень – 2016 (науково-практичний семінар), листопад – 2016 (круглий стіл) Мета проекту: підвищення рівня педагогічної майстерності вчителів у реалізації змістовних ліній Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти. Завдання проекту: - визначити рівень професійної компетентності учасників проекту з питання змістових ліній мовного й літературного компонентів Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти; - розглянути реалізацію мовленнєвої змістової лінії: теорія і практика; - ознайомитись із технологією літературознавчої змістової лінії. Формувати життєві компетентності учнів на уроках літератури шляхом інтеграції інноваційних педагогічних технологій. Очікуваний результат: підготовка консультантів з питань реалізації змістових ліній Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти.
ІХ. Працівники дошкільних навчальних закладів Проект «Проектні технології в дошкільній освіті» Тип проекту: тематичний Учасники: мм. Сєвєродонецьк, Лисичанськ, Біловодський район (усього 12) Терміни виконання: жовтень – 2016 (семінар з елементами тренінгу), листопад – 2016 (науково- практичний семінар), грудень – 2016 (практикум) Мета проекту: удосконалити професійну компетентність педагогів щодо впровадження проектних технологій у ДНЗ; підготувати консультантів з питань проектних технологій у дошкільній освіті. Завдання проекту: - підвищити професійну компетентність педагогів; - ознайомити з інноваційними формами та методами в сучасному дошкіллі; - опрацювати навички роботи з ІКТ у проектній діяльності. Очікуваний результат: підготовка консультантів з питань упровадження проектних технологій у ДНЗ. |