04–06 листопада 2019 року відбувся зональний тренінг з національно-патріотичного виховання «Я люблю Україну» для класних керівників, педагогів-організаторів та заступників директорів з виховної роботи закладів загальної середньої освіти Біловодського району.
Мета заходу: розвиток професійної компетентності педагогів щодо організації національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді в умовах суспільно-політичних викликів у закладах освіти.
Проводила тренінг сертифікований тренер, методист кафедри управління освітою Світлана Лазарєва.
04 листопада під час інтерактивної лекції «Патріотизм як суспільна та особистісна цінність» учасники розглянули проблему патріотизму в сучасному осмисленні, визначили поняття «патріотизм» та його складники, зосередили увагу на життєвих цінностях особистості взагалі й на особистих цінностях зокрема.
У групах педагоги опрацювали Стратегію національно-патріотичного виховання (2020–2025 роки), визначили проблеми, які актуалізувалися у зв’язку з браком уваги до питань національно-патріотичного виховання на державному рівні, з’ясували, у чому полягає змістове наповнення національно-патріотичного виховання, за якими напрямами пропонується здійснювати завдання Стратегії, що потрібно зробити для ефективної реалізації Стратегії.
05 листопада учасники тренінгу визначили нові акценти національно- патріотичного виховання. Освітяни ознайомились з темою «Аргументація в національно-патріотичному вихованні». Кожен аргументував свою патріотичну позицію за допомогою методу «Прес». Працюючи в групах, педагоги написали «Лист до байдужого».
Опрацьовуючи тему «Сучасні підходи та методи в національно-патріотичному вихованні», учасники створили різноманітні патріотичні кросворди з використанням кластерного методу. Вправа «Діалог» допомогла відпрацювати наративний метод. Змістовний матеріал пропонувався педагогам для розгляду рефлексивно-експліцитного методу й методу особистісної репрезентації.
06 листопада освітяни розпочали роботу з обговорення теми «Суспільна солідарність і партнерство в національно-патріотичному вихованні», визначили можливих партнерів та особливості партнерської взаємодії в процесі формування патріотизму. Педагоги також розглянули тему «Виклики й загрози в національно-патріотичному вихованні». Під час спаринг-експертизи учасники розробили рекомендації щодо протидії маніпуляціям і пропаганді.
Руханки, які постійно проводились у процесі роботи, сприяли активізації учасників, ефективній співпраці, створювали доброзичливу атмосферу.
Підбили підсумки тренінгу та визначили нові методичні завдання за допомогою вправи «Рушник у дорогу».
Час сплинув непомітно, учасники активно працювали. За результатами участі в триденному тренінгу з національно-патріотичного виховання «Я люблю Україну» учасники отримали сертифікати, які засвідчують, що педагог пройшов навчання за програмою заходу (18 академічних годин).