Відповідно до плану роботи Луганського ОІППО 24 квітня 2020 року відбувся обласний науково-практичний онлайн-семінар «Формування в учнів громадянської самосвідомості в освітньому процесі закладу загальної середньої освіти» для заступників директорів з виховної роботи та педагогів-організаторів закладів загальної середньої освіти Луганської області. Новий формат зустрічі дав змогу зібрати одночасно 120 освітян.
Модератором заходу виступила Світлана Лазарєва, методист кафедри управління освітою Луганського ОІППО. Мета семінару – розвиток професійної компетентності педагогів щодо формування в учнів громадянської самосвідомості в освітньому процесі.
Відкрила захід і привітала учасників, побажала педагогам здоров’я, творчої наснаги й успішної роботи Лариса Михайлова, в. о. завідувача кафедри управління освітою ЛОІППО, кандидат педагогічних наук, доцент.
Учасники семінару розглянули різні аспекти формування в учнів громадянської самосвідомості в освітньому процесі, доповідачі поділились власним досвідом роботи в цьому напрямі.
Всеукраїнська дитячо-юнацька військово-патріотична гра «Сокіл» («Джура») є ефективним інструментом формування громадянської самосвідомості. Як цим інструментом користуються в сільському закладі загальної середньої освіти, розповіла Ірина Стасюк, педагог-організатор Варварівського закладу загальної середньої освіти І–ІІІ ступенів Кремінської районної ради.
Досвід формування лідерських якостей громадянина України представила колегам педагог-організатор Кремінської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 1 Кремінської районної ради Вікторія Попова.
Заступник директора з виховної роботи Світлана Оніщенко ознайомила присутніх з роботою педагогів Рубіжанської спеціалізованої школи І–ІІІ ступенів № 7 Рубіжанської міської ради щодо розвитку життєвих навичок задля формування громадянської свідомості дітей.
Увагу всіх учасників семінару привернув виступ Наталії Неруци, заступника директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Лисичанська загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів № 5 Лисичанської міської ради», яка поділилась досвідом створення демократичного середовища в закладі шляхом активізації роботи учнівського самоврядування.
Учитель історії, права, громадянської освіти Данило Семенович у своєму виступі висвітлив особливості формування громадянських компетентностей в учнів Попаснянської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 24.
Зацікавив освітян досвід учителів середньої загальноосвітньої школа І–ІІІ ступенів № 5 міста Сєвєродонецька. Учитель історії закладу Тетяна Пяташ переконала колег у перевагах міжнародних освітніх проєктів, які сприяють формуванню громадянської компетентності школярів.
Учасники онлайн-семінару відзначили змістовність та актуальність представленого матеріалу.