15–17 грудня 2021 р. відбувся триденний тренінг з національно-патріотичного виховання «Я люблю Україну» для педагогічних працівників закладів дошкільної  освіти Луганської області.

 

 

 

 

Тренінг провела Світлана Лазарєва, сертифікований тренер, методист кафедри управління освітою Луганського ОІППО. Захід проводився з метою розвитку професійної компетентності педагогічних працівників закладів дошкільної освіти щодо організації та здійснення національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку в умовах суспільно-політичних викликів.

15 грудня під час інтерактивної лекції «Патріотизм як суспільна та особистісна цінність» учасники тренінгу розглянули проблему патріотизму в сучасному розумінні, визначили поняття «патріотизм» та його складники, зосередили увагу на життєвих цінностях особистості взагалі й на особистих цінностях зокрема.

У групах педагоги  опрацювали «Стратегію національно-патріотичного виховання» (2020–2025 роки). Аналізуючи документ, учасники тренінгу визначили:

  • які проблеми актуалізувалися у зв’язку з браком уваги до питань національно-патріотичного виховання на державному рівні;
  • у чому полягає змістовне наповнення національно-патріотичного виховання;
  • за якими напрямами пропонується здійснювати завдання Стратегії;
  • що потрібно зробити для ефективної реалізації Стратегії.

16 грудня учасники тренінгу визначили нові акценти національно-патріотичного виховання. Освітяни ознайомились із темою «Аргументація в національно-патріотичному вихованні». Кожен учасник тренінгу репрезентував своє патріотичне кредо; педагоги написали «Лист до байдужого» та визначили риси характеру та якості, які притаманні патріоту; освітяни створили «Портрет людини-патріота».

Тему «Сучасні підходи та методи в національно-патріотичному вихованні» опрацьовували протягом другої та третьої зустрічі. Різноманітні та цікаві «Патріотичні кросворди» створили педагоги, використовуючи кластерний метод. Вправа «Діалог» допомогла відпрацювати наративний метод. Змістовний матеріал запропоновано педагогам до рефлексивно-експліцитного методу та методу особистісної репрезентації.

17 грудня освітяни обговорили  тему «Суспільна солідарність і партнерство в національно-патріотичному вихованні», визначили можливих партнерів  у цьому питанні та особливості партнерської взаємодії в процесі формування патріотизму. Друга половина зустрічі була присвячена  темі  «Виклики й загрози в національно-патріотичному вихованні». Педагоги розробили рекомендації щодо протидії маніпуляціям і пропаганді.

Тренінг  пройшов у жвавій та доброзичливій атмосфері.