15–17 грудня 2021 р. відбувся триденний тренінг з національно-патріотичного виховання «Я люблю Україну» для педагогічних працівників закладів дошкільної освіти Луганської області.
Тренінг провела Світлана Лазарєва, сертифікований тренер, методист кафедри управління освітою Луганського ОІППО. Захід проводився з метою розвитку професійної компетентності педагогічних працівників закладів дошкільної освіти щодо організації та здійснення національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку в умовах суспільно-політичних викликів.
15 грудня під час інтерактивної лекції «Патріотизм як суспільна та особистісна цінність» учасники тренінгу розглянули проблему патріотизму в сучасному розумінні, визначили поняття «патріотизм» та його складники, зосередили увагу на життєвих цінностях особистості взагалі й на особистих цінностях зокрема.
У групах педагоги опрацювали «Стратегію національно-патріотичного виховання» (2020–2025 роки). Аналізуючи документ, учасники тренінгу визначили:
- які проблеми актуалізувалися у зв’язку з браком уваги до питань національно-патріотичного виховання на державному рівні;
- у чому полягає змістовне наповнення національно-патріотичного виховання;
- за якими напрямами пропонується здійснювати завдання Стратегії;
- що потрібно зробити для ефективної реалізації Стратегії.
16 грудня учасники тренінгу визначили нові акценти національно-патріотичного виховання. Освітяни ознайомились із темою «Аргументація в національно-патріотичному вихованні». Кожен учасник тренінгу репрезентував своє патріотичне кредо; педагоги написали «Лист до байдужого» та визначили риси характеру та якості, які притаманні патріоту; освітяни створили «Портрет людини-патріота».
Тему «Сучасні підходи та методи в національно-патріотичному вихованні» опрацьовували протягом другої та третьої зустрічі. Різноманітні та цікаві «Патріотичні кросворди» створили педагоги, використовуючи кластерний метод. Вправа «Діалог» допомогла відпрацювати наративний метод. Змістовний матеріал запропоновано педагогам до рефлексивно-експліцитного методу та методу особистісної репрезентації.
17 грудня освітяни обговорили тему «Суспільна солідарність і партнерство в національно-патріотичному вихованні», визначили можливих партнерів у цьому питанні та особливості партнерської взаємодії в процесі формування патріотизму. Друга половина зустрічі була присвячена темі «Виклики й загрози в національно-патріотичному вихованні». Педагоги розробили рекомендації щодо протидії маніпуляціям і пропаганді.
Тренінг пройшов у жвавій та доброзичливій атмосфері.