Відповідно до плану роботи Луганського ОІППО 21 червня 2019 року відбулося засідання вченої ради Луганського ОІППО, на якому була заслухана й обговорена доповідь Ольги Щербак, завідувача КУ «Білокуракинський районний методичний кабінет». 

Спільна діяльність Луганського ОІППО та районного методичного кабінету щодо створення умов для безперервного професійного розвитку керівних і педагогічних кадрів здійснюється відповідно до Галузевої концепції розвитку неперервної педагогічної освіти (наказ МОН України від 14.08.2013 № 1176), Положення про районний (міський) методичний кабінет (центр) (наказ МОН України від 12.08.2008 № 1119) і моделі діяльності Білокуракинського районного методичного кабінету «Формула НУШ в освітньому вимірі Білокуракинщини», спрямованої на створення умов для безперервного професійного розвитку педагогічних кадрів та науково-методичне забезпечення реалізації Концепції «Нова українська школа».

Взаємодія інституту з районним методичним кабінетом вибудована на засадах партнерства й спрямована на розвиток цілісної системи безперервного професійного розвитку педагогічних кадрів, яка поєднує переваги організованого навчання на курсах підвищення кваліфікації та можливості вільного вибору форм і змісту роботи в міжкурсовий період відповідно до компетентнісного та андрагогічного підходів.

Білокуракинський районний методичний кабінет (завідувачка й 1 методист) здійснює науково-методичне забезпечення системи загальної середньої та дошкільної освіти району, підвищення кваліфікації педагогічних працівників і сприяє розвитку творчої ініціативи педагогів у міжатестаційний період. Одним з пріоритетних напрямів діяльності методичного кабінету є інтенсифікація управління процесом підготовки вчителів до роботи в Новій українській школі.

Свою роботу районний методичний кабінет коригує відповідно до плану роботи Луганського ОІППО, що забезпечує розвиток цілісної системи безперервного професійного розвитку педагогічних кадрів. Важливим аспектом цієї співпраці є проведення спільних заходів за звітний період:

1) Курси підвищення кваліфікації за очною формою в межах НУШ (учителів початкової школи, які навчають учнів перших класів у 2018–2019 н. р. (4 особи); учителів початкової школи, які навчатимуть учнів перших класів у 2019–2020 н. р. (7 осіб ); заступників директорів та директорів закладів загальної середньої освіти з навчально-виховної роботи в початкових класах (7 осіб); учителів англійської мови, які навчають учнів перших класів у 2018–2019 н. р. (6 осіб)).

2) Участь у проектах професійного розвитку та КПК, які були організовані на базі Луганського ОІППО (2016 р. – 54 особи; 2017 р. – 48 осіб; 2018 р. – 16 осіб).

3) Співпраця з основними стейкхолдерами. Взаємодія з інститутом у межах реалізації освітніх міжнародних і всеукраїнських програм та проектів («Культура добросусідства», «Змінюємо країну разом», «Життя в ритмі діалогу», «Модель ООН у Луганській області», MNU Mondo (Естонія), «Життєві навички для активного громадянства»).

4) Участь в обласних форумах, конференціях, науково-методичних та практичних семінарах, вебінарах, тренінгах, інструктивно-методичних нарадах тощо. Участь учнів у міжнародному конкурсу шкільних медіа (м. Миколаїв, перемога в номінації «Найоригінальніше медіа» – 2018 р.); міжнародних, усеукраїнських спортивних змаганнях з гирьового спорту.

5) Проведення обласного семінару для завідувачів районних (міських) методичних кабінетів (центрів) «Робота сучасного методичного кабінету в умовах децентралізації управління освітою» (2017 р.).

6) Репрезентація досвіду роботи освітян Білокуракинського району на міжнародних виставках: Міжнародна виставка «Сучасні заклади освіти – 2017» (березень,
м. Київ); Міжнародна виставка «Інноватика в сучасній освіті» (жовтень, 2017 р.). За останні три роки дипломами учасників нагороджувались методичний центр та 5 освітніх установ району.

7) Публікації інноваційного досвіду педагогів Білокуракинського району в науково-методичному журналі «Освіта на Луганщині» й регіональних довідково-методичних виданнях.

Плідна співпраця інституту з методичним кабінетом відбувається під час усеукраїнських і регіональних моніторингових досліджень якості навчальних досягнень учнів.

Активна співпраця районного методичного кабінету з Луганським ОІППО в здійсненні науково-методичного супроводу є необхідним і важливим підґрунтям для досягнення очікуваних результатів. Єдина концепція спільної методичної роботи має стати каталізатором освітніх реформ, забезпечити оперативне й масове впровадження в практику роботи освітніх закладів системоутворювальних інновацій.

Водночас взаємодія інституту та районного методичного кабінету має вибудовуватись більш активно в напрямі підготовки педагогів до реалізації Концепції Нової української школи, запровадження ІКТ в управлінську й педагогічну діяльність, використання засобів навчально-методичної роботи в онлайн-просторі, більш активної участі в освітніх проектах, насамперед за власної ініціативи, співпраця з громадськими організаціями, участь у дослідно-експериментальній роботі, засіданнях обласних творчих груп як системи підтримки творчих педагогів тощо.

Доповідь та презентація Ольги Щербак додається.