Концепція нової української школи ухвалена рішенням колегії МОН 27.10.2016.
Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич зазначала, що важливо дати кожній дитині доступ до якісної освіти. Пріоритетним завданням України є побудувати суспільство освіченого загалу, бо кожна дитина, незалежно від її здібностей, має право на успіх у житті, на максимальне розкриття власних здібностей, яке може запропонувати якісна освіта.
Реформа орієнтована на те, щоб зробити випускника конкурентоздатним у 21-му столітті – випустити зі школи всебічно розвинену, здатну до критичного мислення цілісну особистість, патріота з активною позицією, інноватора, спроможного змінювати навколишній світ та вчитись упродовж життя.
Формула «Нової української школи» складається з 8 базових компонентів:
- нового змісту освіти, заснованого на формуванні компетентностей, необхідних для успішної самореалізації в суспільстві;
- педагогіки, що ґрунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками;
- умотивованого вчителя, який має свободу творчості й розвивається професійно;
- орієнтації на потреби учня в освітньому процесі, дитиноцентризм;
- наскрізного процесу виховання, який формує цінності;
- нової структури школи, яка дозволяє добре засвоїти новий зміст і набути компетентності для життя;
- децентралізації та ефективного управління, що надасть школі реальну автономію;
- справедливого розподілу публічних коштів, який забезпечує рівний доступ усіх дітей до якісної освіти.