У м. Сєвєродонецьк Луганської області 26 серпня 2016 року відбулась обласна серпнева конференція педагогічних працівників. Цього року традиційний освітянський захід був присвячений новій актуальній темі – створенню умов для нової української школи на Луганщині.
Нагадаємо, що 18 серпня Міністр освіти і науки Лілія Гриневич презентувала в Будинку Уряду Концепцію нової української школи – ідеологію реформи середньої освіти, що почне діяти у 2018 році. Наразі триває обговорення Концепції, у якій може взяти участь кожен бажаючий, надіславши листа з пропозиціями на електронну адресу Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її..
Освітяни Луганщини отримали можливість поставити питання безпосередньо Міністру освіти і науки, адже Лілія Гриневич взяла участь в обласній серпневій конференції.
Серпнева конференція зібрала управлінську та педагогічну еліту регіону – міських голів та голів райдержадміністрацій, керівників управлінь освітою міських рад та райдержадміністрацій; управлінський склад вищих, професійно-технічних, загальноосвітніх, позашкільних, дошкільних навчальних закладів, обласних шкіл-інтернатів; представників науково-методичної служби регіону й обласного комітету Профспілки працівників освіти і науки України, провідних педпрацівників, тобто всіх, хто впливатиме на розбудову нової української школи.
Учасників заходу привітав Юрій Гарбуз, голова Луганської обласної державної адміністрації – керівник обласної військово-цивільної адміністрації. Очільник Луганщини зазначив, що сьогодні пріоритетами розвитку області є безпека жителів області, збереження їхнього здоров’я та якісна освіта. Він акцентував увагу освітян на питаннях створення мережі опорних шкіл для дітей сільської місцевості в Луганській області, роботу яких вже сьогодні підтримують органи державної влади, об’єднані територіальні громади. Також Юрій Гарбуз запевнив педагогічну спільноту в підтримці розвитку освіти регіону й розповів про ініціативу обміну досвідом між учителями Луганщини та Львівщини.
Він передав слово Тетяні Ткачовій, заступнику директора Департаменту освіти і науки Луганської ОДА – начальнику управління освіти та науки, виконуючому обов’язки директора Департаменту, яка зазначила, що нова українська школа має забезпечити якісну освіту, орієнтовану на те, щоб зробити випускника конкурентоздатним у 21-му столітті; щоб підготувати всебічно розвинену, цілісну особистість, патріота з активною позицією.
Наступною виступила почесний доповідач конференції – Лілія Гриневич, Міністр освіти і науки України. Вона подякувала освітянам Луганщини за плідну працю в складних умовах, й пообіцяла і в майбутньому підтримувати заклади освіти регіону. Лілія Михайлівна зазначила, що центральне місце в системі освіти належить середній школі, адже саме в ній формується особистість. Вона відмітила проблеми в навчанні – це перевантаженість предметами, використання старих дидактичних засобів учителями, як наслідок – невміння випускників застосовувати здобуті знання в житті. Міністр наголосила на необхідності реформи, яка зупинить негативні тенденції та перетворить українську школу на важіль соціальної рівності та згуртованості, економічного розвитку і конкурентоспроможності України. У своєму виступі міністр торкнулася питання оновлення та розвантаження навчальних програм для початкової школи та готовності педагогів працювати за ними. Лілія Гриневич презентувала Концепцію нової української школи й відповіла на питання присутніх педагогів. Поставлені міністру питання стосувалися діяльності психологічної служби, процедури сертифікації вчителів, створення умов для професійного зростання педагогів тощо.
Учасники конференції ухвалили резолюцію, у якій перераховані головні ідеї Концепції нової української школи: 12-річне навчання, новий зміст освіти, педагогіка партнерства, особистісно зорієнтована модель освіти, умотивований та успішний учитель, автономія школи, справедливе фінансування і рівний доступ, виховання через цінності. Також педагоги окреслили основні завдання на наступний навчальний рік:
- забезпечити доступність дошкільної освіти й розвиток мережі дошкільних навчальних закладів (груп) усіх типів і форм власності;
- упровадити в навчально-виховний процес початкової школи нові навчальні програми, компетентнісний підхід до навчання;
- організувати роботу опорних шкіл базового рівня в сільській місцевості;
- удосконалити процес інтеграції дітей з особливими освітніми потребами в середовище дошкільних і загальноосвітніх закладів;
- розширити сферу використання англійської мови;
- здійснити заходи щодо забезпечення закладів освіти комп’ютерною технікою, програмним обладнанням, підключенням до мережі Інтернет;
- підготувати педагогів до участі в міжнародному дослідженні якості середньої освіти PISA – 2018;
- підвищити рівень значущості психологічної служби;
- продовжити розвиток державно-громадського управління навчальними закладами, розширення повноважень громадських структур, побудову партнерських стосунків між учнем, учителем і батьками;
- запровадити різні форми позашкільної освіти, створити умови для виявлення й розвитку обдарованих і талановитих дітей;
- забезпечити професійне зростання педагогів у системі післядипломної педагогічної освіти відповідно до базових напрямів нової української школи.