Професор кафедри управління освітою Луганського ОІППО Микола Журба взяв участь у тижневій навчальній програмі «Нові підходи до реформування системи адміністрування середньої школи в Україні». Заходи щодо реалізації відбулись у Франції (м. Париж) у рамках проекту «Навчальні програми професійного зростання» Агентства США з міжнародного розвитку.
Мета програми полягала в детальному ознайомленні із французьким досвідом і практикою адміністрування шкільної освітньої системи в умовах децентралізації.
Навчальну програму підготувала французька організація Education Impact, що є незалежною глобальною корпорацією провідних консультантів, які впливають на розвиток освіти через ефективне використання інформаційних технологій у педагогічній діяльності та налагодження ефективного інституційного управління.
До складу групи увійшли десять українських фахівців, котрі активно працюють над реформуванням шкільної освіти, зокрема представники Міністерства освіти і науки України, державної інспекції навчальних закладів, регіональних департаментів освіти, інститутів післядипломної педагогічної освіти, місцевих органів влади, а також громадські експерти галузі освіти та керівники шкіл.
Національна шкільна система освіти Франції (Міністерство освіти та національні установи); регіональні й місцеві організації; навчальні заклади (початкова школа, коледж, ліцей) – три основні рівні розподілу повноважень, на яких базується зміст навчальної програми.
На початку тематичних заходів відбулась зустріч із фахівцями Міністерства освіти Франції, де учасники ґрунтовно ознайомились із системою освіти, процесом розробки навчальних програм та наявними викликами впроваджуваної реформи. Надзвичайні враження група отримала від репрезентації члена Національної ради з навчальних програм Роже-Франсуа Готьє.
Учасники дізнались про особливості діяльності сектору приватної освіти, а також про роботу організацій, що розробляють і впроваджують сучасні навчальні технології та готують підручники, зокрема й цифрові.
Група українських освітян відвідала й побачила на власні очі, як проходить навчальний і виховний процес у школах різних типів: початковій, середній та вищій. Наша делегація також ознайомилась із поточними ініціативами й стратегіями трансформації освіти. Найбільшу цікавість викликала французька модель децентралізації, взаємодія з Міністерством освіти, академією, школами, розподіл повноважень і відповідальностей на різних територіальних рівнях: місто, департамент, регіон, держава.
Програмні заходи та репрезентації надали учасникам чітке розуміння про шкільну освітню систему Франції: національну структуру й систему її управління, особливості розробки навчальних програм. Учасники заходів з реалізації запропонованої навчальної програми ознайомились із планами розвитку цифрової освіти, діяльністю національної інспекції, системою оцінювання учнів та професійного розвитку вчителів.
Відеокліп. Доступ тільки за посиланням:
USAID. France. Part 1. https://www.youtube.com/watch?v=W9kf2_3uEWc
USAID. France. Part 2. https://www.youtube.com/watch?v=zfCwXWzVOYs