Відповідно до плану роботи Луганського ОІППО 07 червня 2017 року на базі КЗ «Лисичанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 12 Лисичанської міської ради Луганської області» відбувся обласний науково-практичний семінар «Організаційні та психологічні засади модульного навчання».

До участі в семінарі були запрошені Тетяна Худоба, начальник відділу освіти Лисичанської міської ради; Євгенія Карпова, завідувач КУ «Лисичанський методичний центр»; працівники Луганського ОІППО - Ольга Касьянова, проректор із наукової роботи, кандидат педагогічних наук, доцент; Валентина Мартинова, методист кафедри управління освітою.

Освітній заклад є експериментальним закладом регіонального рівня, який уже другий рік працює над темою «Модульне навчання в школі як засіб формування особистості компетентного школяра» (науковий керівник: Ольга Касьянова, проректор із наукової роботи Луганського ОІППО, кандидат педагогічних наук, доцент). Метою дослідження є теоретичне обґрунтування, розробка моделі модульного навчання в школі та експериментальна перевірка її ефективності.

Робота семінару розпочалась з теоретичного блоку, під час якого Наталія Ростовська, директор школи, репрезентувала роботу навчального закладу. У червні 2017 року колектив Лисичанської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 12 підбивав підсумки ІІ-го етапу дослідно-експериментальної роботи, на якому вирішувалась задача з визначення методичного та психологічного супроводу експерименту з питань компетентнісно-орієнтованого навчання школярів.

Робота школи з упровадження блочно-модульного навчання розпочалась з переходу на новий режим роботи закладу, а також з розробки моделі інноваційного розкладу занять. Приблизно на 25-й хвилині традиційного 45-хвилинного уроку настає пік стомлюваності й втрата уваги, що є великим недоліком. З метою оптимального використання навчального часу уроки скоротили до 30 хвилин, при цьому скомпонувавши їх у модулі по 1, 2 або 3 уроки в залежності від віку учнів.

Практична частина семінару «Особливості інноваційної моделі модульного навчання» була насичена виступами вчителів-експериментаторів, які поділились досвідом упровадження модульного навчання під час викладання своїх предметів.

Так, цікавими та корисними були виступи «Складання календарного планування» Наталії Дубової, заступника директора з НВР; «Схеми-опори та опорні конспекти як невід’ємна складова вступної частини навчального блоку» Вікторії Семеніхіної, учителя географії; «Використання проблемно-пошукового методу на уроках у початковій школі» Маргарити Крупини, учителя початкових класів; «Трансформація ролі вчителя в модульному навчанні» Яни Волошиної, учителя початкових класів; «Самостійна робота учнів як основний вид роботи в діалогічній частині» Віри Москаленко, учителя математики; «Можливості використання блочно-модульної технології на уроках філологічного циклу», Наталії Олександрової, учителя російської мови, та Дарʼї Третяк, учителя англійської мови; «Модульне навчання очима дітей та батьків» Наталії Дубової, заступника директора з НВР.

Після закінчення семінару всі присутні виловили подяку колективу школи за плідну роботу, а науковий керівник експерименту Ольга Касьянова окреслила нові завдання до ІІІ-го етапу (компетентнісно-орієнтована діяльність), які будуть регламентувати й направляти шкільну освітню діяльність та формування компетентної особистості.

Матеріали семінару додаються.