У місті Сєвєродонецьку Луганської області 31 березня 2015 року відбувся обласний форум «Школи Луганщини: досвід надання якісної освіти». У форумі взяли участь завідувачі міських (районних) методичних кабінетів (центрів), керівники експериментальних і базових навчальних закладів, відповідальні за експериментальну роботу в ЗНЗ та ДНЗ, науковці, викладачі та методисти кафедр Луганського ОІППО, учасники Шостої Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти–2015» тощо.

Освітянський форум розпочався з приємної церемонії нагородження переможців Шостої Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти–2015». Як повідомляв раніше Луганський ОІППО, освітяни Луганщини в березні 2015 року завоювали Гран-прі, «золото» і «срібло» Міжнародної виставки. Переможців привітали та вручили нагороди Ольга Лішик, заступник керівника Луганської обласної військово-цивільної адміністрації, а також Анатолій Данильєв, в. о. ректора ЛОІППО.

Актуальну тему розвитку системи освіти Луганської області в період проведення антитерористичної операції розкрила у своєму виступі Ірина Цимбал, директор Департаменту освіти і науки Луганської облдержадміністрації. Так, учасники форуму дізналися, що минулого навчального року в Луганській області працювало 678 загальноосвітніх навчальних закладів, у яких навчалося 167,4 тис. учнів (сьогодні на підконтрольній українській владі території працюють 315 шкіл, в яких навчаються 58,3 тис. учнів). 26 закладів освіти на теренах Луганської області мають пошкодження, в багатьох із цих установ використовується дистанційна форма навчання. Розповіла директор Департаменту і про кількість вишів, професійно-технічних училищ, інтернатних закладів, позашкільних освітніх закладів, садочків, які залишилися на підконтрольній українській владі території. Торкнулася вона й питання організації відпочинку дітей із зони АТО в західних регіонах України, Румунії та Словаччині, в майбутньому – у Польщі та Латвії. Окремо зупинилася на влаштуванні дітей-переселенців у школах та садочках, акцентувала увагу на необхідності надання професійної психологічної допомоги дітям та їх батькам, які покинули зону АТО.

У наступному виступі – «Науково-методичний супровід діяльності експериментальних навчальних закладів регіонального та всеукраїнського рівнів» – Ольга Касьянова, проректор із наукової роботи ЛОІППО, розповіла про важливість експериментальної діяльності в розрізі реформування освіти. Вона нагадала, що партнерами Луганського ОІППО щодо апробації та упровадження інновацій є 35 експериментальних навчальних закладів регіонального рівня та 2 експериментальні навчальні заклади всеукраїнського рівня. Ольга Касьянова підкреслила роль науково-методичного супроводу експериментальних навчальних закладів та запропонувала присутнім займатися інноваційною діяльністю разом із науковцями, викладачами і методистами ЛОІППО.

Олександра Гайдидей, завідувач КУ «Сватівський районний методичний кабінет», поінформувала учасників форуму щодо участі навчальних закладів Луганської області у Всеукраїнському конкурсі «Разом. Партнерство навчальних, культурно-освітніх, соціальних закладів і родини».

По завершенню виступів педагоги взяли участь у роботі круглих столів за темою «Розробка та впровадження нових освітніх моделей і технологій у практику роботи навчальних закладів області». Круглі столи мали на меті координацію діяльності міських (районних) методичних кабінетів (центрів) області; аналіз виконання програм дослідницько-експериментальної роботи навчальних закладів; обговорення й поширення досвіду впровадження в практику роботи навчальних закладів освітніх моделей і технологій як результату експериментальних досліджень; удосконалення науково-методичного супроводу експериментів всеукраїнського та регіонального рівнів.

Керівники експериментальних дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів представили власні напрацювання, ознайомилися з досвідом колег та внесли пропозиції щодо перспектив подальшого розвитку експериментальної роботи (наприклад, створення експериментальних майданчиків в навчальних закладах Луганщини; включення проблематики патріотичного виховання до дослідницьких програм експериментальних навчальних закладів з метою створення інноваційного комплексу технологій оптимізації виховного процесу; проведення досліджень з актуальних проблем розвитку освіти тощо).