Проекти професійного розвитку з метою підвищення компетентності освітян проводить Луганський ОІППО.
Проекти професійного розвитку забезпечують своєчасне виконання вимог державної освітньої політики, задоволення потреб педагогів у самоосвіті, можливість вибору змісту, форми й термінів навчання. Зазвичай на проекти професійного розвитку запрошуються талановиті тренери, професіонали, які надають педагогам нову, актуальну, корисну інформацію та допомагають відточити вміння й навички на практиці.
Важливо, що проекти професійного розвитку передбачають очно-дистанційну форму навчання, яка дозволяє педагогам навіть із віддалених районів Луганщини за допомогою комп’ютеру та Інтернету спілкуватися з тренером та виконувати поставлені завдання. По завершенню проекту учасники отримують сертифікати тренерів, консультантів, тьюторів, експертів.
У Луганському ОІППО 26 березня 2015 року стартував перший в цьому році проект професійного розвитку, цікавий для вчителів-істориків – «Проблеми історичного пізнання» (відповідальний за проведення проекту – Сергій Саранов, доцент кафедри соціально-гуманітарних дисциплін та методики їх викладання ЛОІППО, кандидат історичних наук). Проект відкрив однойменний семінар, на якому значну увагу було приділено проблемі історичного факту та його інтерпретації у французькій школі «Анналів» другої половини XX століття, формуванню історичної свідомості XIX століття, біографії видатного британського вченого Е. Гобсбаума тощо. Слухачі взяли активну участь у семінарі: підготували доповіді й подискутували щодо спірних аспектів професійної діяльності.
2–3 квітня 2015 року Центром практичної психології та соціальної роботи Луганського ОІППО у мм. Сєвєродонецьку та Лисичанську розпочато другий проект «Формування готовності психологів ЗНЗ до роботи з посттравматичними стресовими розладами в молодших школярів». Проект відкрив науково-практичний семінар-тренінг «Психологічна допомога дітям та батькам, які постраждали під час військових дій». На семінарі-тренінгу психологи та соціальні педагоги Луганщини дізналися про: нейробіологію стресу; стрес та його ознаки в дітей і дорослих; психологічний аналіз реакцій батьків на поведінку дітей після травмуючих подій; особливості психологічної допомоги дітям дошкільного, молодшого шкільного та підліткового віку після травмуючих подій.
Семінар провели досвідчені фахівці: Вікторія Харченко, практичний психолог, психотерапевт, кандидат психологічних наук, доцент кафедри педагогіки та психології ЛОІППО; Оксана Рачок, практичний психолог, методист кафедри педагогіки та психології ЛОІППО; Оксана Пагава, практичний психолог, кандидат психологічних наук, завідувач кафедри педагогіки та психології ЛОІППО, завідувач Центру практичної психології та соціальної роботи ЛОІППО. Ведучі семінару використали методи арт-терапії, тілесно-орієнтованої терапії, елементи символдрами, метафоричні карти. Спеціальною гостею семінару стала Ірина Золотова, дефектолог, тілесно-орієнтований терапевт, яка продемонструвала педагогам вправи для покращення фізичного та психологічного стану.
3 квітня 2015 року у м. Лисичанську в рамках вищезазначеного проекту відбувся майстер-клас «Стресостійкість як важлива якість успішної особистості»», який провела Наталія Кондалова, практичний психолог ДНЗ № 10 «Малятко».
У квітні в ЛОІППО стартують ще кілька проектів професійного розвитку. Очікується, що проекти стануть сходинкою на шляху до вершин професійної майстерності освітян.