Відповідно до плану роботи Луганського ОІППО на 2018 рік 27 лютого був проведений обласний науково-практичний семінар за підсумками проведення ІІ-го етапу дослідно-експериментальної роботи за темою «Роль учнівського самоврядування в державно-громадському управлінні інноваційним розвитком сільського навчального закладу» для експериментальних закладів загальної середньої освіти та закладів освіти об’єднаних територіальних громад Луганської області на базі Чмирівського навчально-виховного комплексу «Школа І ступеня-гімназія» Чмирівської сільської ради Старобільського району Луганської області. Науковий керівник дослідно-експериментальної роботи – Ольга Касьянова, проректор з наукової роботи, кандидат педагогічних наук, доцент.

Мета семінару: презентація досвіду роботи органів учнівського самоврядування Чмирівського навчально-виховного комплексу «Школа І ступеня-гімназія» Чмирівської сільської ради Старобільського району в рамках дослідно-експериментальної роботи на тему «Державно-громадське управління інноваційним розвитком сільського навчального закладу». (програма семінару) 

Участь у роботі семінару брали освітяни з міста Рубіжного, Біловодської та Білокуракинської ОТГ, Марківського, Старобільського та Новопсковського районів Луганської області.

З привітальним словом до учасників семінару звернулись: Антоніна Тонконогова, головний спеціаліст відділу освіти, культури, молоді та спорту виконкому Чмирівської сільської ради Старобільського району; Лариса Григоренко, директор Чмирівського НВК «Школа І ступеня-гімназія» та Валентина Мартинова, методист кафедри управління освітою Луганського ОІППО.

Презентаційну частину семінару розпочала Лариса Григоренко, директор Чмирівського НВК «Школа І ступеня-гімназія», яка зауважила, що з 2012 року Чмирівський навчально-виховний комплекс «Школа І ступеня-гімназія» є базовим навчальним закладом ЛОІППО з впровадження моделі громадсько-активної школи в закладах освіти області (презентація).

Із звітом про перебіг ІІ-го етапу дослідно-експериментальної роботи на тему «Державно-громадське управління інноваційним розвитком сільського навчального закладу» в Чмирівському навчально-виховному комплексі «Школа І ступеня-гімназія» виступила Марина Плясуля, заступник директора з навчально-виховної роботи Чмирівського НВК «Школа І ступеня-гімназія»(доповідь), яка підкреслила, що з 2003 року заклад долучився до руху громадсько-активних шкіл України. Завдяки громадській організації «Слобідський селянський розвиток» освітяни закладу отримали можливість зустрічі з колегами із західних регіонів України, де вже був досвід організації такої роботи, брати участь у тренінгах, круглих столах, спілкуватися з колегами, що відвідували громади в Європі. Завдяки цьому колектив закладу отримав можливість порівняти свої напрацювання та досвід колег і дійти висновку, що НВК завжди працював за принципом громадсько-активної школи.

Заклад другий рік працює над темою експерименту. На цьому етапі була розроблена модель державно-громадського управління, яка поєднує в собі як традиційні складові (загальні збори, педагогічна рада (між засіданнями через методичну раду), піклувальна рада, батьківський комітет, органи учнівського самоврядування, так і органи, які є надбанням закладу - рада випускників.

Олена Должкова, заступник директора з виховної роботи у своєму виступі «Роль учнівського самоврядування в державно-громадському управлінні інноваційним розвитком сільського навчального закладу» репрезентувала учасникам семінару модель учнівського самоврядування. Учнівське самоврядування – важлива структурна ланка в громадсько-державному управлінні. Учні беруть активну участь у громадському самоврядуванні, яке сприяє розвитку їхньої ініціативи, бажанню надати життю дитячого колективу чогось нового, оригінального, цікавого. Система учнівського самоврядування школи-гімназії представлена Дитячою республікою «Сонцекрай», волонтерським загоном «Прометей», роєм «АРГОС» і створює підґрунтя для засвоєння школярами принципів демократизації та гуманізації шкільного життя, сприяє виробленню управлінських навичок, розвиває організаторські здібності, формує в учнів такі якості, як особиста відповідальність за спільну справу, відданість інтересам колективу, принциповість у взаєминах, взаємовимогливість і взаємоповага, патріотизм.

Систему роботи гімназійної Дитячої Республіки «Сонцекрай» репрезентували: Ліна Грозик, президент Дитячої Республіки «Сонцекрай»; Денис Дудник, міністр соціальної політики Парламенту Дитячої Республіки - «Волонтерство як один з компонентів моделі державно-громадського управління навчальним закладом»; Аліна Павленко, міністр культури Парламенту Дитячої Республіки, Каріна Павленко, міністр спорту Парламенту Дитячої Республіки, члени рою «АРГОС» - «Роль учнівського самоврядування в роботі по військово-патріотичному вихованню учнівської молоді в рамках Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»); Анастасія Кузьменко, міністр освіти Парламенту Дитячої Республіки – «Проект «На шляху до змін». Змінюватися – це так цікаво!».

У практичній частині семінару колектив учнівського самоврядування репрезентував роботу засідання Парламенту Дитячої Республіки «Сонцекрай» на якому розглядалося питання визначення шляхів реалізації проекту «Від козачка – до козака» (облаштування спортивно-тренувального майданчика з елеменами тренувального обладнання козацького війська) в рамках програми «Зростаємо патріотами» виховної системи «Моя земля – земля моїх батьків».

Відеоряд з роботи науково-практичного семінару можна переглянути за посиланням.