15 березня 2018 року в м. Кремінній на базі загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 відбувся обласний науково-практичний семінар «Формування психологічної культури школярів в умовах реформи освіти в України» для керівників експериментальних закладів освіти всеукраїнського та регіонального рівнів, практичних психологів. Під час семінару педагогічний колектив школи представив результати дослідницько-експериментальної роботи за темою «Психолого-педагогічні умови розвитку психологічної культури школярів у навчально-виховному процесі ЗНЗ». Наукове керівництво здійснюється завідувачем кафедри педагогіки та психології Луганського ОІППО, кандидатом психологічних наук Оксаною Пагавою.

Захід відкрив Анатолій Кременчуцький, начальник відділу освіти Кремінської РДА. Він звернув увагу присутніх на те, що сучасний стан освіти в Україні передбачає реалізацію нових підходів до побудови її змісту й структури. Головною метою освітнього процесу є створення умов для всебічного розвитку й самореалізації особистості задля формування цінностей, притаманних громадянському суспільству. Освіта має стати фундаментом особистості. Саме тому освітній процес має ґрунтуватися на чинниках, що впливають на формування соціально компетентної, психологічно свідомої особистості, здатної вчитися та успішно самореалізовуватись протягом життя.

У 2011 році Кремінська ЗОШ № 2 стала експериментальним майданчиком регіонального рівня. А у 2014 році педагогічний колектив ухвалив рішення про продовження експериментальної діяльності навчальним закладом. Слід зазначити, що директор Кремінської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Микола Новицький обіймає посаду протягом 21 ріку. Він, як ніхто інший, знає проблеми школи та потреби учнів, і це, безумовно, впливає на пошук педколективом інновацій у розбудові процесу навчання та виховання в сучасних умовах. Тож, одним із шляхів вирішення вищезазначених питань є участь педагогічного колективу в дослідницько-експериментальній роботі, основні завдання якої полягають в опрацюванні теоретичних джерел та практичного досвіду з проблеми дослідження, уточненні сутності поняття «психологічна культура» школяра, визначенні її компонентів, критеріїв, показників та рівнів сформованості, підборі діагностичного інструментарію, обґрунтуванні психолого-педагогічних умов розвитку психологічної культури школяра та запровадженні їх в освітній процес навчального закладу, перевірці ефективності результатів дослідницько-експериментальної роботи, їхньому узагальненні та підготовці звіту.

Усі заходи, що були представлені до уваги гостів семінару (квести, заняття з елементами тренінгу, уроки, коучинг-сесії, інтегровані уроки) мали на меті не лише репрезентацію досвіду роботи педагогічного колективу з проблеми дослідження, але й віддзеркалення сутності освіти в умовах її реформування. Педагоги Кремінської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2 під час доповідей та репрезентації практичного досвіду занурили учасників семінару в роздуми над проблемами психологічної компетентності педагогів як чинника професійної успішності, формування емоційного інтелекту як структуротворчого компоненту психологічної культури особистості, емоційного благополуччя дитини в рамках інтеграції ДНЗ - початкова школа, соціалізації учнів в інформаційному просторі, ролі учнівського самоврядування в соціалізації особистості. Зацікавили роботи «Емоційне благополуччя» (урок з курсу «Основи здоров’я» в 7 класі), «Попробуй Волшебником стать» (заняття з елементами тренінгу в 3 класі), «Ми – капітани на кораблі свого життя» (коучинг-сесія; виховна година у 8 класі), «Конфлікти та способи їх вирішення» (урок психології у 8 класі).

Наразі плідна дослідницько-експериментальна робота педагогічного колективу триває. Тож, чекаємо на результати узагальнювально-коректувального етапу дослідження.