Відповідно до плану роботи Луганського ОІППО 22–23 березня 2018 року розпочав роботу проект професійного розвитку «Реалізація наскрізної змістовної лінії «Підприємливість та фінансова грамотність» у шкільній географічній освіті» для вчителів географії. У першому та другому модулях проекту участь узяли представники закладів освіти міст Лисичанська, Сєвєродонецька, Рубіжного, Білокуракінського, Біловодського, Станично-Луганського, Попаснянського, Старобільського, Новоайдарського районів Луганської області.
З учасниками проекту працювали Ярослава Коваленко, методист кафедри природничо-наукових дисціплін та методики їх викладання Луганського ОІППО, та Олена Часнікова, доцент кафедри природничо-математичних дисциплін та технологій КВНЗ КОР «Академія неперервої освіти».
Концепція проекту. У процесі реформування системи освіти України, у відповідності до провідних положень Концептуальних засад реформування середньої освіти «Нова українська школа», відбулось оновлення змісту шкільних програм середньої та старшої школи. Однією з ключових відмінностей нових програм є те, що під час навчання мають бути реалізовані чотири наскрізні змістові лінії, які послідовно розкриваються в процесі навчання й виховання учнів, є спільними для всіх предметів і корелюються з ключовими компетентностями.
Однією з таких наскрізних змістовних ліній є «підприємливість та фінансова грамотність», вона не передбачає будь-якого розширення чи поглиблення навчального матеріалу, але потребує посилення уваги до певних його аспектів. Метою наскрізної змістовної лінії «підприємливість та фінансова грамотність» є ознайомлення учнів з практичними аспектами використання фінансових знань, ознайомлення з основами управління власними фінансами, формування відповідальної грамотної поведінки споживача фінансових послуг. Відповідно основними завданнями є надання допомогти молодим громадянам України у формуванні комплексу навичок, необхідних для перетворення на обізнаного споживача фінансових послуг, вироблення відповідальної лінії поведінки при запозиченні та заощадженні коштів.
Мета проекту професійного розвитку: є підготовка вчителів, які викладають шкільний курс «Географія», до ефективного впровадження наскрізної змістовної лінії «підприємливість та фінансова грамотність» у шкільному курсі географії
Завдання проекту професійного розвитку:
- розглянути сутність, мету й завдання підприємницької компетентності та фінансової грамотності;
- запропонувати спектр прийомів та методів щодо технології розвитку підприємницьких компетентностей учнів на всіх етапах уроку;
- навчити організувати процес навчання через практику, дослідження та обмін досвідом;
- надати методичні рекомендації, щодо практичного використання матеріалів курсу «Фінансова грамотність».
Під час роботи перших двох модулів «Структура та сутність підприємливості та фінансової грамотності як ключових компетентностей у контексті навчання географії» та «Механізми формування підприємливості та фінансової грамотності на уроках географії: прийоми, методи та технології» учасники проекту детально ознайомились із поняттями «підприємливість», «підприємницька компетентність», «фінансова грамотність», на конкретних прикладах переглянули можливості впровадження наскрізної змістовної лінії «Підприємливість та фінансова грамотність» на уроках географії.