У науково-методичному посібнику подається виклад теоретико-методологічного аналізу до вивчення проблеми стресу та стратегії подолання стресових станів учасниками навчально-виховного процесу в сучасних надзвичайних умовах соціальної невизначеності.
Розглядається методологічний аспект проблеми життєстійкості особистості та подолання стресу як важливої складової успішної особистості. Значна увага приділена розгляду необхідності психологічної профілактики стресових станів в освітньому середовищі: формуванню навичок з управління психічним станом, зі зняття емоційної напруги, релаксації, регуляції дихання, управління тонусом, а також отриманню необхідної психологічної допомоги учасниками навчально-виховного процесу. Посібник адресовано широкому колу фахівців, залучених до надання психологічної допомоги населенню в подоланні стресових станів у сучасних надзвичайних умовах.