14 травня 2018 року на Полтавщині в рамках реалізації швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU» стартував DOCCU-Хакатон «Від демократії в школі до демократії в громаді» з метою створення платформи нових ідей та інноваційних рішень щодо ефективної співпраці школи, влади та громади.
Захід згуртував понад 100 учасників – учні, учителі, керівники шкіл, представники батьківської громадськості та місцевої влади Полтавської та Луганської областей.
На відкритті до учасників з вітальним словом звернулися ректор Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М. В. Остроградського Віталій Зелюк; керівник швейцарсько-українського проекту DOCCU, голова ГО «Розвиток громадянських компетентностей в Україні» Наталія Протасова; радник з питань муніципальних послуг Полтавського Центру розвитку місцевого самоврядування Геннадій Фсій; виконавчий директор Полтавської обласної асоціації органів місцевого самоврядування Володимир Микійчук; керівник швейцарсько-українського проекту DOCCU, професор Цюріхського педагогічного університету Рольф Голлоб (Швейцарія) (скайп).
Делегацію з Луганщини очолив координатор швейцарсько-українського проекту в Луганській області, проректор з навчальної роботи Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Анатолій Данильєв.
Завдання хакатону – заходу, під час якого різні спеціалісти інтенсивно і згуртовано разом працюють над вирішенням певного питання, – полягало в розробці 10 перших кроків, які дозволять кожній школі розпочати процес перетворення на школу дієвої демократії. Формат хакатону передбачає орієнтованість особистості на результат у дуже жорстких часових рамках задля самореалізації.
Учасники заходу об’єдналися у 6 груп, щоб знайти відповіді на такі важливі питання: Як школі розпочати процес змін та зробити перші кроки для розвитку демократичного середовища? Як посилити співпрацю з місцевою владою і громадою у реалізації соціальних проектів та ініціатив? Як представники батьківської громадськості можуть долучитися до прийняття рішень щодо життєдіяльності школи? Чому бути відповідальним та активним громадянином важливо зі шкільної лави? Яким чином місцева влада може співпрацювати зі школою та громадою?
У межах хакатону відбулась публічна дискусія «Школа – центр демократичної громади: програма-мінімум». Якщо ми будуємо демократичну громаду, якою має бути демократична школа? Як уникнути буллінгу та дискримінації? Провідні експерти з громадського сектору та освітяни обговорили універсальні стандарти для нової українській школи. Учасники також поділились досвідом успішних практик, з якими вже працюють. Луганську область представляла директор Попаснянської загальноосвітньої школи № 21 Марина Устенко, яка зазначила, що вже другий рік поспіль навчальний заклад працює над реалізацією стратегічних напрямків діяльності проекту DOCCU та розбудови Нової української школи на демократичних засадах.
Захід був насиченим та динамічним. DOCCU – це цікаві події, плідна комунікація, гарний настрій та демократична атмосфера!