Відповідно до плану роботи Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти 18 жовтня 2018 року розпочав свою роботу проект професійного розвитку для методистів закладів позашкільної освіти «Ігротека як ефективний засіб організації розвивального дитячого середовища».  З учасниками проекту працювала  Світлана Лазарєваметодист кафедри управління освітою Луганського ОІППО.

Концепція проекту. Творчі здібності розвиваються протягом усього життя людини, однак саме молодший шкільній вік є сенситивним щодо цього, адже в цей період активно розвиваються уява, фантазія, творче мислення. Розвиток творчої особистості потребує відповідних умов і засобів, від яких залежить  ефективність цього процесу, та ігрові технології щодо вирішення цієї проблеми є незамінними.

Відповідно до вищезазначеного проект професійного розвитку має на меті пошук ефективних ігрових технологій, упровадження яких в освіітній процес закладів позашкільної освіти створює середовище для розвитку творчих здібностей вихованців, залучення їх до творчої діяльності.  

Ігрові технології розглядаються як ігрова форма взаємодії педагога з дітьми, що сприяє формуванню критичного мислення, уміння обирати один із запропонованих у грі альтернативних варіантів розв’язання задачі, спрямовують особистість на пошук, що забезпечує активність психічних процесів, розкриття природних властивостей дитини.

Поєднання елементів гри й навчання в освітньому процесі визначаються залежно від поставлених цілей і завдань заняття або виховного заходу.

Учасники проекту ознайомляться з методологічними основами ігрових технологій, видами та класифікацією ігор, навчяться організовувати ігрову діяльність вихованців відповідно до методичних правил тощо. Створення ігротеки в закладі позашкільної освіти забезпечить педагогічних працівників необхідним методичним інструментарієм для організації розвивального середовища, ігрової діяльності вихованців як засобу розвитку творчих здібностей, ініціативи, самостійності, навичок спілкування тощо.

Мета проекту професійного розвитку полягає в ознайомленні методистів закладів позашкільної освіти із сучасними  ігровими технологіями для створення програми розвитку творчих здібностей вихованців за інтелектуальним, фізичним, художньо-естетичним напрямом у закладі позашкільної освіти.  

У першому модулі проекту «Розвивально-ігрове дитяче середовище: принципи та умови організації» учасники визначили мету, завдання, принципи та умови створення розвивально-ігрового середовища та ознайомились із сучасними ігровими технологіями.