9–10, 18 січня 2019 року на базі Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти відбувся відбірковий етап обласного туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2019» у номінаціях «Учитель інклюзивного класу», «Географія» та «Основи здоров’я».

 «Учитель інклюзивного класу»

Уперше за всю історію конкурсу педагоги змагатимуться в цій номінації, актуальність і значущість якої зумовлена нагальною потребою соціалізації та навчання дітей з особливими освітніми потребами. На жаль, кількість дітей з певними порушеннями розвитку збільшується з року в рік, тому залучення до масових освітніх закладів дітей з особливими потребами вимагає від усіх учасників цього процесу певного перегляду традиційних поглядів щодо мети, функцій, організації роботи закладу. Ось чому підвищення професійної компетентності вчителів є найактуальнішою проблемою успішної реалізації інклюзивного навчання.

Найбільш ефективною формою підвищення професійної майстерності педпрацівників, поширення прогресивного досвіду роботи щодо створення освітнього середовища, сприятливого для розвитку особистості, є конкурси фахової майстерності, серед яких провідне місце посідає конкурс «Учитель року».

Учасниками відбіркового етапу II (обласного) туру всеукраїнського конкурсу – 2019 стали 5 представників закладів освіти з м. Рубіжного, Попаснянського та Кремінського районів, які є переможцями І туру конкурсу у своїх регіонах.

Члени журі оцінювали професійну майстерність педагогів під час 3-х випробувань: «Тестування з фахової майстерності», «Методичний практикум», «Практична робота».

Конкурсанти продемонстрували теоретичні знання з педагогіки, психології, інклюзивної освіти, методичну компетентність та вміння використовувати сучасні підходи, обирати оптимальні прийоми, способи, методи й засоби навчання для організації освітнього процесу в інклюзивному класі.

Попереду фінальний етап конкурсу: учасники проведуть урок у визначеному під час жеребкування класі та репрезентацію освітнього проекту (23 січня 2019 року в Сєвєродонецькій ЗОШ № 20).

 «Основи здоров’я»

Уперше за новітню історію обласного конкурсу педагоги змагатимуться в цій номінації. У відбірковому етапі брали участь 10 учителів освітніх закладів Рубіжного, Лисичанська, Сєвєродонецька, Троїцького, Новопсковського, Старобільського, Новоайдарського, та Кремінського районів.

Конкурсанти складали план-конспект уроку у форматі соціально-просвітницького проекту, демонструючи свої вміння використовувати сучасні форми, способи, засоби, прийоми щодо формування ключових та предметних компетентностей учнів; розробляли освітній проект з визначенням його педагогічної цінності та практичної значущості; проводили фрагменти уроків з використанням інтерактивних методів з урахуванням вікових особливостей учнів; демонстрували свої теоретичні знання з педагогіки, психології, методики викладання предмета.

П’ятірку вчителів, які представлятимуть освітні заклади Рубіжного, Лисичанська, Сєвєродонецька, Кремінського та Старобільського районів  чекає фінал змагань – проведення 30–31 січня 2019 року конкурсних уроків у Сєвєродонецькій ЗОШ № 14.

 «Географія»

Традиційно найбільш масова  номінація конкурсу (37 учасників у І турі змагань). У відбірковому етапі конкурсу брали участь 10 учителів, які представляли освітні заклади Рубіжного, Лисичанська, Сєвєродонецька, Кремінського, Новопсковського, Троїцького, Старобільського, Сватівського, Міловського районів, Нижньодуванської селищної ради.

Конкурсанти продемонстрували свої вміння використовувати картографічні джерела інформації для проведення географічного дослідження та теоретичні знання з педагогіки, психології, методики викладання предмета; репрезентували  методи, способи й засоби форм своєї діяльності щодо формування географічної компетентності учнів під час уроків географії.

На шість учасників конкурсу (представники Лисичанська, Сєвєродонецька, Міловського, Сватівського (2) та Старобільського районів) чекатиме фінал професійних змагань, який відбудеться 22–23 січня 2019 року в Сєвєродонецькій спеціалізованій школі № 17: кращі вчителі області будуть проводити урок та розробляти програми географічних учнівських досліджень.

 Дякуємо конкурсантам, які виявили бажання продемонструвати свою фахову майстерність, креативність, величезну енергію й доброту.

 Бажаємо нашому регіону мира, добробуту та процвітання, а педагогам – натхнення й нових перемог!