06 листопада 2019 року в межах Днів науки та практики «Змінюємо освіту разом» до 80-річчя Луганського ОІППО на базі середньої загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів №6 міста Сєвєродонецька відбувся обласний науково-методичний семінар «Створення служб порозуміння для впровадження медіації та вирішення конфліктів мирним шляхом у закладах освіти» для керівників і заступників директорів закладів загальної середньої освіти Луганської області.
Цей освітній заклад багато років тому одним з перших розпочав створення служби порозуміння на Луганщині. У школі працюють сертифіковані медіатори.
У заході взяли участь педагогічні працівники з міст Сєвєродонецька, Лисичанська, Рубіжного, Новопсковського, Старобільського, Міловського, Сватівського, Новоайдарського й Попаснянського районів. Модераторами виступили: завідувач кафедри педагогіки та психології Луганського ОІППО, кандидат психологічних наук Оксана Пагава, методист кафедри Оксана Рачок і директор школи, кандидат психологічних наук Лариса Волченко, яка гостинно зустріла та супроводжувала учасників під час роботи.
Досвід упровадження медіації в освітній процес репрезентувала заступник директора з навчально-виховної роботи Світлана Демчук, сертифікована медіаторка, яка звернула увагу педагогів на особливості вирішення конфліктів мирним шляхом у закладах загальної середньої освіти.
Освітяни відвідали години спілкування: «Як залагодити конфлікт?», «Привіт! Я – конфлікт!», «Викреслюй булінг. Запроваджуй блогінг» у початковій та середній школі, під час яких Олена Пересєчна, учитель початкових класів, Оксана Бувалець, педагог соціальний, Ангеліна Гончарова, учитель української мови та літератури, Світлана Демчук, заступник директора з навчально-виховної роботи, представили практичні навички формування ненасильницької поведінки в дітей.
Традиційну рефлексію з використанням методу «Коло цінностей» провела медіаторка Світлана Демчук. Наприкінці роботи колеги-однодумці обговорили подальші шляхи й стратегії впровадження медіації в діяльність їхніх закладів освіти.
Конфлікти – частина життя кожної людини. Заклад освіти не є винятком, оскільки в ньому найчастіше виникають міжособистісні конфлікти між учасниками освітнього процесу. Відомо, що перебіг конфлікту здебільшого залежить від ролі та впливу особистості як педагога, так і дітей та їхніх батьків. З огляду на вищезазначене, мета створення служб порозуміння в закладах освіти полягає у формуванні ненасильницької поведінки, уміння уникати конфлікту, а в разі виникнення – варто не дати йому перерости в насильство. Діяльність служб порозуміння має реалізувати два суспільно значущі стратегічні завдання: зменшення соціального напруження міжособистісних взаємин у шкільному колективі засобами медіації (посередництва); формування в усіх учасників освітнього процесу навичок безконфліктного спілкування та виходу з конфліктних ситуацій.