З 12 по 15 листопада 2019 року в Києві проводились навчальні тренінги для педагогів щодо використання Міжнародної класифікації функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я (МКФ) для забезпечення розвитку інклюзивної освіти, організоване Міністерством освіти і науки України спільно з Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ). У заході взяли участь 75 тренерів з усієї України.
Луганську область представили: Ольга Коган, завідувач обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Луганського ОІППО; Світлана Шелест, директор КУ «Інклюзивно-ресурсний центр» Рубіжанської міської ради Луганської області; Олена Матяш, учитель-логопед КУ «Лисичанський інклюзивно-ресурсний центр Лисичанської міської ради Луганської області».
«Україна переходить на МКФ, і це означає відхід від діагнозів та оцінку індивідуальних потреб дитини. Ми маємо розуміти, що люди з однаковим діагнозом можуть мати різний вихідний рівень можливостей. Наприклад, декілька людей із синдромом Дауна мають однаковий діагноз, але перебувають у зовсім різних побутових або освітніх умовах. Вони відповідно потребуватимуть різної підтримки, зокрема під час навчання. Упровадженням МКФ у нашій країні опікується Міністерство охорони здоров’я, однак освітяни вже зараз починають знайомитися з цією класифікацією, адже вони разом з лікарями та соціальними працівниками повинні говорити однією мовою задля інтересів дитини», – зазначила генеральний директор директорату інклюзивної та позашкільної освіти МОН Валентина Хіврич.
Спікери акцентували увагу педагогів на можливостях МКФ як «спільної мови» для всіх учасників освітнього процесу; ролі спостережень учителя для забезпечення якісного освітнього процесу в інклюзивному середовищі; інструментах для спостереження за діяльністю та участю дітей з використанням МКФ.
Учасники заходу сформували бачення професійного профілю вчителя в інклюзивному класі, розглянули роль ІРЦ, особливості взаємодії центру з учителем, командою супроводу й іншими учасниками освітнього процесу в умовах інклюзивного навчання.
Під час тренінгів фахівці з Естонії і США провели майстер-клас «Як говорити з дітьми про інвалідність?», а також розповіли про досвід упровадження інклюзії у своїх країнах.
Наприкінці навчання наші учасники успішно склали тестування та отримали сертифікати тренерів.