27 листопада 2019 року завершились навчальні тренінги для асистентів учителів, які працюють у закладах загальної середньої освіти з інклюзивним навчанням.

У заходах узяли участь освітяни міст Рубіжного, Сєвєродонецька, Лисичанська, Міловського, Сватівського, Станично-Луганського, Попаснянського, Новопковського, Старобільського районів, Біловодської, Троїцької, Новопсковської, Чмирівської об’єданих територіальних громад.

Проводили заняття тренери Луганського ОІППО: завідувач обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Ольга Коганметодисти центру Олена Манукян, Ірина Юдіна; методисти кафедри педагогіки та психології Любов Галенко й Наталія Столбун.

Мета навчання: підвищення компетентності асистентів учителів, які працюють в інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти, щодо цілісної реалізації освітніх реформ, зокрема Концепції «Нова українська школа».

Під час тренінгів учасники розглянули такі питання:

•Інклюзивна освіта: сутність, завдання та принципи. Основні міжнародні й національні документи.

•Основні завдання, ролі та функції асистента вчителя в інклюзивному класі. Робота в єдиній команді. Спільне викладання.

•Індивідуальна програма розвитку (ІПР) як механізм забезпечення індивідуалізації освітньої траєкторії для дитини з особливими освітніми потребами та забезпечення її додаткових потреб в освітньому процесі.

•Команда психолого-педагогічного супроводу: основні завдання, склад, функції членів команди.

•Партнерство з батьками як необхідна умова успішного інклюзивного навчання.

•Особливості оцінювання навчальних досягнень дітей в умовах інклюзивної освіти. Роль асистента вчителя в проведенні спостережень.

•Огляд основних категорій дітей з особливими освітніми потребами. Використання МКФ-ДП для підтримки активності й участі дітей з особливими освітніми потребами та забезпечення змін у навколишньому середовищі тощо.

Асистенти вчителів здобули цінні теоретичні знання й практичні навички, які допоможуть їм розвивати інклюзивну освіту у своїх закладах.

Працювали учасники в доброзичливій атмосфері, розуміючи, що роль кожного з них є важливою в освіті дітей з ООП. Висловлюємо щиру подяку завзятим освітянам Луганщини та сподіваємось на подальшу співпрацю.