22 травня 2020 року відповідно до плану роботи Луганського ОІППО відбувся обласний онлайн-семінар «Особливості організації освітнього процесу здобувачів освіти, які мають затримку психічного розвитку» для педагогів закладів освіти з інклюзивним навчанням та фахівців інклюзивно-ресурсних центрів.
Захід провели методисти обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти ЛОІППО Ірина Юдіна й Олена Манукян.
Припинення набору учнів до підготовчого та першого класів спеціальної школи для дітей із ЗПР з 01 вересня 2017 року та можливість навчання зазначеної категорії дітей в інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти реалізує їхнє право на виховання в сім’ї та повне залучення до соціального життя.
Метою онлайн-семінару було визначення основних напрямів організації освітнього процесу дітей із ЗПР. Учасники заходу поглибили свої знання з таких питань:
- Затримка психічного розвитку: основні особливості порушення.
- Висновок про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини як основний документ в освітньому просторі.
- Індивідуалізація освітнього процесу дітей із ЗПР.
- Напрями корекційно-розвивальної роботи.
Освітяни розглянули теоретичні аспекти організації навчання дітей, які мають затримку психічного розвитку, та поділились власним досвідом роботи.
Затримка психічного розвитку не є стійким незворотним психічним порушенням. Під впливом кваліфікованої корекційно-розвивальної роботи команди психолого-педагогічного супроводу діти із ЗПР досягають стабільних успіхів у навчанні.