Відповідно до постанови КМУ «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» від 11.03.2020 р. № 211, листа МОН України від 11.03.2020 № 1/9-154 у закладах освіти було введено карантин. У Луганському ОІППО було видано накази щодо організації освітнього процесу під час карантину («Про організацію освітнього процесу щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників регіону за допомогою технологій дистанційного навчання на період карантину» від 12.03.2020 р. № 24, «Про внесення змін до деяких наказів інституту» від 01.04.2020 № 27, «Про внесення змін до деяких наказів інституту» від 24.04.2020 № 30). У зв’язку з продовженням карантину в Україні Луганський ОІППО завершує цей навчальний рік у дистанційному режимі роботи.
Для забезпечення дистанційної форми навчання в інституті функціонує навчальна платформа Open edX® (на базі порталу Azur), яку було розгорнуто компанією Microsoft завдяки участі інституту в експерименті «Підготовка керівних, педагогічних та науково-педагогічних кадрів до роботи за інноваційними освітніми технологіями Microsoft Україна».
Протягом 2020 року організовано навчання 10 груп на КПК за очно-дистанційною формою навчання на платформі Open edX®:
- учителів української мови і літератури та зарубіжної літератури;
- учителів інформатики;
- вихователів закладів дошкільної освіти;
- учителів початкових класів «Діяльність учителя початкових класів в умовах Нової української школи»;
- шкільних бібліотекарів;
- вихователів групи продовженого дня «Діяльність вихователя групи продовженого дня в умовах Нової української школи»;
- учителів математики та інформатики;
- учителів фізичної культури;
- учителів трудового навчання та предмета «Технології»;
- учителів, які викладають предмет «Основи здоров’я».
Крім того, у зв’язку із запровадження карантину успішно продовжено навчання освітян Луганської області в онлайн-режимі на платформі Open edX®, а саме:
- на курсах за проблемою (6 груп);
- на додаткових (триденних) курсах (4 групи).
Для онлайн-комунікації та проведення заходів (відеоконференцій, онлайн-нарад, онлайн-семінарів, засідання кафедр в онлайн-режимі тощо) використовуються платформи Zoom (з певними обмеженнями щодо тривалості заняття), Google Hangout Meetings, Skype for Business (через корпоративний акаунт). Інформацію про заходи, проведені протягом карантину, можна знайти в рубриці «Новини» на сайті ЛОІППО (http://www.loippo.edu.ua), а також на офіційній сторінці закладу в соціальній мережі Facebook (https://www.facebook.com/LuganskiyOIPPO).
У 2020 році у відповідь на запити освітян розроблений сайт для дистанційного навчання на платформі Moodle (http://dl.loippo.edu.ua/). На платформі можна пройти онлайн-курс «Інформування про мінну небезпеку», розроблений Представництвом Датської Ради у справах біженців.
Онлайн-тестування педагогічних працівників області здійснювалось засобами сервісу Google та платформи Joomla.
Протягом року здійснювалась інформаційна та технічна підтримка працівників інституту щодо використання ІКТ у професійній діяльності. Так, під час карантину було організоване навчання педагогічних та науково-педагогічних співробітників інституту за такими темами:
- «Технологія роботи з програмою Skype for Business» (Стасюк В. С.);
- «Запис онлайн-заходу за допомогою програми Skype for Business» (Стасюк В. С.);
- «Робота зі спільними документами у форматі онлайн (заповнення звіту, плану, онлайн-календаря тощо)» (Удовенко Н. І.);
- «Розробка Google-форм для роботи з педагогічними працівниками Луганської області та обробка отриманих результатів» (Степаненко А. І.);
- «Опанування “Office 2016” (Word, Excel або PowerPoint) за допомогою програми IT Academy» (Стасюк В. С.);
- «Проведення онлайн-нарад засобами сервісу Zoom, запис нарад» (Степаненко А. І.);
- «Створення власного ресурсу для дистанційної роботи з учителями» (Удовенко Н. І.) та ін.
Колектив інституту в умовах карантинних обмежень перебудував свою роботу відповідно до викликів часу, віддавши перевагу технологіям дистанційного навчання, за допомогою яких відбувається підвищення кваліфікації педагогічних працівників Луганщини. Зворотний зв’язок із педагогами регіону доводить тезу, що елементи дистанційної роботи (навчання) стануть підґрунтям оновлення системи безперервного професійного розвитку освітян.