Відповідно до плану роботи Луганського ОІППО 24 листопада 2020 року в онлайн-форматі відбувся обласний круглий стіл «Створення гендерно чутливого середовища в закладах загальної середньої освіти» для педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти.

Проводила захід доцент кафедри управління освітою  Луганського ОІППО кандидат педагогічних наук Ірина Калько. 

Учасники круглого столу мали нагоду ознайомитися з досвідом роботи колег щодо створення гендерно чутливого середовища в закладах загальної середньої освіти:

  • «Створення умов для розвитку успішної особистості на засадах гендерної педагогіки» (Ольга Мінгазедінова, педагог-організатор Лисичанської багатопрофільної гімназії Лисичанської міської ради Луганської області);
  • «Система роботи Кремінської школи-гімназії щодо формування в особистості гендерної культури» (Олена Борщова, провідний бібліотекар Кремінської школи-гімназії Кремінської районної ради Луганської області, Тамара Уманська, учитель української мови та літератури Кремінської школи-гімназії Кремінської районної ради Луганської області);
  • «Гендерний підхід у військово-патріотичному вихованні молоді на засадах козацької педагогіки» (Інна Сухаревська, директор Кудряшівської загальноосвітньої школи I-II ступенів Кремінської районної ради Луганської області);
  • «Проєктна діяльність учнів Новоайдарської обласної санаторної школи під час вивчення цілей сталого розвитку. Ціль № 5 «Гендерна рівність» (Ліліана Кранцевич, учитель російської мови та зарубіжної літератури Новоайдарської обласної санаторної школи);
  • «Виховання толерантності в здобувачів освіти Тошківського навчально-виховного комплексу “Загальноосвітній навчальний заклад - дошкільний навчальний заклад”» (Роза Коваленко, заступник директора з навчально-виховної роботи Тошківського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітній навчальний заклад - дошкільний навчальний заклад» Попаснянської міської ради Луганської області).

Учасники заходу активно обговорювали актуальні питання гендерного навчання та акцентували увагу на тому, що на сучасному етапі розвитку освіти стає нагальним формування гендерної культури особистості як невід’ємної частини гендерної соціалізації школярів. Гендерна культура суспільства, з одного боку, відображається в освітній системі суспільства, з іншого – саме освіта є визначальним і формувальним елементом гендерних настанов, стереотипів та цінностей певного суспільства. Гендерний підхід в освіті орієнтує на формування та утвердження рівних, незалежних від статі можливостей для самореалізації особистості. Освіта ХХІ століття має бути гендерно чутливою, тому великого значення набуває гендерна компетентність учителя.

Сподіваємось, що представлений досвід колег і питання, які обговорювались під час круглого столу, стануть у пригоді освітянам у практичній діяльності.