25 лютого 2021 року відповідно до плану роботи Луганського ОІППО відбувся обласний семінар-репрезентація досвіду шкіл Луганщини, які працюють за освітньою програмою початкової школи науково-педагогічного проєкту «Інтелект України». Захід проводився для вчителів початкових класів та заступників директорів з НВР закладів освіти, які впроваджують освітню програму початкової школи НПП «Інтелект України», педагогів області, консультантів ЦПР, методистів (початкова освіта). В онлайн-семінарі взяли участь приблизно 60 освітян.
Модераторами заходу виступили методисти кафедри педагогіки та психології Луганського ОІППО Яна Чернишова й Інна Шахно.
Учасників семінару привітала Ольга Касьянова, заступник директора з наукової роботи Луганського ОІППО, кандидат педагогічних наук, доцент, координатор проєкту «Інтелект України», яка надала актуальну інформацію щодо роботи інституту за напрямами підготовки педагогічних працівників області до впровадження освітніх програм НПП «Інтелект України».
Тетяна Пронько, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Сватівський ліцей № 8», ознайомила присутніх з особливостями реалізації провідних ідей Нової української школи в науково-педагогічному проєкті «Інтелект України».
Ірина Скиба, учитель початкових класів Попаснянської багатопрофільної гімназії № 25, ознайомила учасників семінару з інтерактивними вправами інтегрованого курсу «Я пізнаю світ», які є дієвим інструментом заохочення дитини до продуктивної взаємодії під час занять за освітньою програмою початкової школи проєкту «Інтелект України».
Учитель початкових класів Рубіжанської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 10 Вікторія Ткачук репрезентувала основний спосіб організації навчальної діяльності – систему поліфункціональних уроків (вибудовуються за принципами блочної системи – 4–5 уроків для вивчення навчальної одиниці), а також основні підходи й стратегії викладання математики за програмою науково-педагогічного проєкту «Інтелект України» в 1 класах.
Валентина Чередниченко, учитель початкових класів Рубіжанської спеціалізованої школи I-III ступенів № 2, поділилась досвідом упровадження ефективних технік раціонального читання на уроках української мови, що сприяють формуванню в учнів проєктних класів компетентності в галузі читання як інтегрованого особистісного утворення.
Мультимедійний цифровий контент як складник освітнього середовища в науково-педагогічному проєкті «Інтелект України» – цій темі присвятила виступ Інна Шахно, методист кафедри педагогіки та психології Луганського ОІППО. Під час виступу педагоги мали можливість ознайомитись із мультимедійними матеріалами, які входять до складу навчально-методичного комплексу для організації освітньої діяльності в проєктних класах. Також були зазначені такі переваги проєкту НПП «Інтелект України», як-от:
- повне дидактико-методичне забезпечення освітнього процесу;
- постійний супровід реалізації освітніх програм проєкту з боку авторського колективу проєкту;
- новий рівень партнерства та співпраці з батьками школярів;
- забезпечення умов для особистісного та професійного розвитку;
- якісне мультимедійне забезпечення.
Отже, сьогодні перед сучасною школою постає важливе завдання – не просто дати учням певний набір знань й умінь, а забезпечити всебічний розвиток дитини, сформувати таку особистість, яка здатна творчо мислити, ухвалювати рішення й швидко адаптуватись до нових умов.
Навчання за освітньою програмою науково-педагогічного проєкту «Інтелект України» з використанням інноваційних методів, різноманітних технологій (критичного мислення, навчання в грі, поетапного формування розумових дій і понять за П. Гальперіним, засвоєння знань на основі таксономії цілей Блума, навчання на основі власних відкриттів) сприяє формуванню ключових компетентностей учнів, підвищує інтелект дитини, зміцнює її віру у власні здібності, стимулює активність і творчість.