08 квітня 2021 року відповідно до плану роботи Луганського ОІППО відбувся науково-практичний онлайн-семінар «Пілотування Державного стандарту початкової освіти: обмін досвідом учителів початкових класів пілотних закладів освіти Луганської та Рівненської областей».
У заході взяли участь учителі початкових класів, директори та заступники директорів з НВР пілотних закладів освіти – учасників усеукраїнського експерименту «Розроблення та впровадження навчально-методичного забезпечення в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової освіти», консультанти центрів професійного розвитку педагогічних працівників.
Луганський ОІППО представляли: Ольга Касьянова, заступник директора з наукової роботи Луганського ОІППО, кандидат педагогічних наук, доцент, Яна Чернишова та Інна Шахно, методисти кафедри педагогіки та психології. Рівненський ОІППО представляли: Валентина Андрійчук, методист кабінету дошкільної, початкової та спеціальної освіти. На заході також була присутня Оксана Гусак, координатор пілотних закладів від фонду The Lego Foundation.
Мета заходу – сприяння створенню міцної професійної спільноти педагогів пілотних закладів освіти Луганської та Рівненської областей; обмін досвідом упровадження Концепції НУШ; підтримка ініціативи Play mate, запровадженої організацією The Lego Foundation.
Семінар-репрезентація досвіду відбувся у форматі «інтернет-кафе».
Педагоги пілотних закладів під час інтерактивного онлайн-спілкування поділилися власним досвідом роботи з таких питань:
- «Реалізація інтегративного підходу в освітньому процесі початкової школи»: Тетяна Пронько, Лариса Кисельова (Сватівський ліцей № 8 Луганської області) та Галина Кухар, Оксана Прончук (Великоомелянський навчально-виховний комплекс «школа – гімназія» Рівненської області);
- «Організація проєктного навчання на уроках у початкових класах НУШ»: Галина Ковальова (Попаснянська багатопрофільна гімназія № 25 Луганської області) та Галина Богданець (Опорний загальноосвітній навчальний заклад «Рокитнівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 3» Рівненської області);
- «Групова робота як засіб формування ключових компетентностей учнів початкової школи»: Олена Мащенко (Лиманський ліцей Луганської області) та Валентина Янок (Дубенська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1 Рівненської області);
- «Дослідницька діяльність учнів молодшого шкільного віку як фактор розвитку пізнавальної активності»: Ірина П’ятковська (Сєвєродонецький навчально-виховний комплекс «Спеціалізована школа - колегіум Національного університету "Києво-Могилянська академія" Луганської області») та Світлана Зламан (Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 18 Рівненської міської ради).
Під час обговорення питань семінару освітяни зазначили переваги діяльнісного підходу як наскрізного принципу взаємодії учасників освітнього процесу, підкреслили важливість застосування інтегрованого навчання як у початковій, так і в середній ланці освіти, а також звернули увагу на необхідність організації групової роботи та проєктного навчання для формування ключових компетентностей молодших школярів.
Педагоги під час рефлексії поділилися враженнями від зустрічі, залишили свої відгуки в «Альбомі вражень» та висловили пропозиції щодо подальшої співпраці пілотних закладів освіти.