Відповідно до плану роботи Луганського ОІППО за підсумками дослідно-експериментальної роботи регіонального рівня 19 травня 2021 року відбувся науково-практичний онлайн-семінар «Дослідно-експериментальна робота регіонального рівня “Формування громадянськості як інтегрованої якості особистості ліцеїста”».
У заході взяли участь Олена Короткова, завідувач кафедри соціально-гуманітарних дисциплін та методики їх викладання ЛОІППО, кандидат історичних наук; Ірина Хайло, методист кафедри соціально-гуманітарних дисциплін та методики їх викладання ЛОІППО; Валентина Мартинова, методист кафедри педагогіки та психології ЛОІППО; Наталія Плутенко, заступник директора з навчально-виховної роботи Лисичанського багатопрофільного ліцею; Наталія Пєтухова, заступник директора з виховної роботи Лисичанського багатопрофільного ліцею; Ольга Дунаєва, заступник директора з навчально-виховної роботи Лисичанського багатопрофільного ліцею; Яна Алєксєєва, практичний психолог Лисичанського багатопрофільного ліцею.
З вітальним словом до учасників семінару звернулась Олена Короткова, завідувач кафедри соціально-гуманітарних дисциплін та методики їх викладання ЛОІППО.
У першому (теоретико-презентаційному) блоці семінару виступили: Наталія Плутенко, заступник директора Лисичанського багатопрофільного ліцею («Звіт про перебіг та отримання результатів дослідно-експериментальної роботи за темою "Формування громадянськості як інтегрованої якості особистості ліцеїста"»), та Яна Алєксєєва, практичний психолог Лисичанського багатопрофільного ліцею («Психологічний супровід учасників освітнього процесу ліцею в системі формування громадянськості як інтегрованої якості особистості»).
Аналіз нормативних актів та концепцій громадянського виховання і освіти дозволив визначити пріоритети наукового дослідження щодо формування в учнів громадянських знань та цінностей, патріотизму як основи формування почуття громадянськості в особистості, сформувати в ліцеїстів потребу та вміння жити в громадянському суспільстві на основі духовності та моралі, художньо-естетичної, трудової та екологічної культури.
Також учасники онлайн-семінару мали змогу ознайомитися з проєктними роботами творчих груп у межах експериментальної діяльності з проблеми формування громадянськості.
Предметом обговорення стали результати роботи творчих груп, перебіг виконання програми експерименту та впровадження моделі формування громадянськості як інтегрованої якості особистості ліцеїста. У підсумку експериментальної роботи зріс рівень розуміння громадянських цінностей. Експериментальні дані свідчать про істотні зміни громадянських якостей у розвитку знань про громадянські цінності. Експериментально доведено, що завдяки різним видам пізнавальної, громадської, суспільно корисної, благочинної діяльності у творчих групах відбулися зміни й у змісті громадянських цінностей ліцеїстів. Програма експерименту реалізована в повному обсязі й не потребує корективів.