11 червня 2021 року відбувся семінар-тренінг «Сучасний урок хімії: складники успіху», у якому взяли участь учителі хімії закладів загальної середньої освіти Новоайдарської, Попаснянської, Красноріченської, Троїцької, Міловської, Сватівської, Лисичанської, Чмирівської та Новопсковської ТГ. Семінар-тренінг провела методист кафедри природничо-наукових дисциплін та методики їх викладання Луганського ОІППО Любов Бондар.
Під час онлайн-зустрічі освітяни розглянули ключові проблеми інноваційної діяльності в умовах реформування освіти України; основні принципи та ознаки сучасного уроку; дидактичні, загальнопедагогічні, психологічні та гігієнічні вимоги до уроку й питання щодо техніки проведення уроку.
Значна увага була приділена методичній системі підготовки вчителя до уроку та дидактичній структурі сучасного уроку, її залежності від мети та типу уроку.
Педагоги також обговорили важливість такого складника сучасного уроку, як оцінювання. Розглянули складники оцінювання предметної хімічної компетентності (хімічне мислення, хімічна грамотність, хімічна відповідальність). Ознайомилися з особливостями видів оцінювання, які запроваджуються в базовій школі (формувальне та підсумкове). Цікавою стала полеміка щодо зміни ролі запитання на сучасному уроці.
Хімія – експериментально-теоретична наука, тому активно обговорювалися види та форми експерименту як основного методу навчання хімії, методика й техніка хімічного експерименту. Акцентувалася увага на важливості застосування вжиткового експерименту. Учасники семінару також обговорили актуальність питань щодо учнівських навчальних проєктів і критеріїв їх оцінювання. Також активно йшло обговорення якостей сучасного вчителя, складників професійної компетентності вчителя, що відбиваються на результативності й ефективності уроку.
Семінар пройшов у творчій атмосфері. Учасники працювали в групах, разом моделювали структури різних типів уроків, обмінювалися досвідом, активно долучались до професійних дискусій. У результаті спільної роботи педагоги дійшли висновку, що сучасний урок – це урок демократичний. Він проводиться не для учнів, а разом з ними.
Наприкінці Любов Бондар побажала вчителям хімії області неабияких досягнень на шляху до педагогічної майстерності та успіхів у створенні системи освіти нового покоління.