26 серпня 2021 року фахівцями обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Луганського ОІППО Ольгою Коган та Оленою Манукян  було проведено робочу нараду керівників інклюзивно-ресурсних центрів. Під час заходу розглядались питання щодо змін у діяльності ІРЦ.

 

 

 

Нагадаємо, що  21 липня 2021 року Кабінетом Міністрів України ухвалено Постанову № 765 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами», відповідно до якої, зокрема, унесено зміни до Положення про інклюзивно-ресурсний центр, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 12 липня 2018 року № 545. Зокрема, Постанова містить такі нововведення:

  • З 1 січня 2022 року для педагогів в ІРЦ вводиться надбавка до посадового окладу не менше 25 %.
  • Підвищення тарифних розрядів фахівців ІРЦ.
  • Інклюзивно-ресурсним центрам дозволили мати філії та організовувати власну діяльність з використанням мобільного інклюзивно-ресурсного центру.
  • Декілька засновників можуть ухвалити спільне рішення про утворення інклюзивно-ресурсного центру та укласти договір про спільну діяльність a6o засновницький договір.
  • Усунено норми щодо нижньої межі віку дитини для проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки потреб.
  • Для здобувачів освіти комплексна оцінка обов’язково передбачатиме результат спостереження та додаткового збирання інформації фахівцями ІРЦ, консультації з педагогами.
  • Як і раніше, за результатами комплексної оцінки фахівцями ІРЦ визначаються наявність чи відсутність у дитини особливих освітніх потреб, але тепер у разі ïx  наявності вказується  категорія(ї)  (тип(и))  особливих  освітніх потреб (труднощів).
  • Уточнено завдання ІРЦ.
  • Тривалість робочого тижня в педагогів ІРЦ скорочується із 40 до 36 годин. Вимога про 18 годин безпосередньої роботи з дітьми скасована.
  • Керівники ІРЦ призначатимуться на 6 років замість 3-х. Призначення, як і раніше, відбуватимуться через конкурс.
  • Якщо в територіальній громаді або районі один ІРЦ обслуговує понад 7 тисяч дітей, то засновник може додатково залучати фахівців із розрахунку 0,5 ставки на 1000 дітей. Для міст і районів міст такий поріг становить 12 тисяч дітей.
  • Педпрацівниками ІРЦ можуть ставати лише ті, хто мають магістерський ступінь за спеціальностями «Спеціальна освіта» (корекційна освіта, дефектологія) або «Психологія» (практична психологія) та стаж роботи не менше 2 років. Керівник мусить мати стаж 5 років.
  • Інклюзивно-ресурсні центри зможуть надавати платні послуги.
  • Посилено вимоги щодо дотримання безбар'єрності приміщень та будівель ІРЦ.

ІРЦ  – перші сервісні організації, які мають завдання виявити в дитини якомога раніше особливі освітні потреби й надати їй фахову та компетентну допомогу. Відтепер робота ІРЦ буде наближена до європейських стандартів безбар’єрності. Послуги з визначення та задоволення особливих освітніх потреб дітей стануть більш якісними, з’являться нові діагностичні інструменти для підтримки дітей, які відчувають труднощі в навчанні, запроваджуватимуться міжнародні підходи до визначення категорій (типів) освітніх труднощів в осіб з особливими освітніми потребами.