У Луганському ОІППО протягом листопада – грудня 2021 року відбулись семінари-тренінги за темою «Компетентнісний підхід при викладанні української мови та літератури в умовах НУШ» для 150 педагогів регіону, які в атмосфері творчої співпраці та взаємозбагачення провела вчитель Кремінського ліцею № 5  Тамара Уманська.

На зустрічах, воркшопах і коворкінгах освітяни обговорили основні аспекти підготовки компетентнісно орієнтованих уроків і завдань, усвідомили відмінності таких завдань від традиційних, актуалізували інноваційні технології і прийоми викладання філологічних дисциплін, зокрема інтерактивні, розвитку критичного мислення, дослідницькі, проєктні. За методикою дерева рішень проаналізували модельні програми та структури параграфів у підручниках з української мови та літератури, інтегрованих курсів для 5-6 класів НУШ, щоб зорієнтуватися та зробити правильний усвідомлений вибір. Відпрацювали прийоми «Метафори мого вчительського життя», «Капелюхи Боно», методики гамбургера та сандвіча для формального оцінювання і створення есе,  інформацію накопичували у форматі кейсів. Ознайомились із зразками проведених уроків (5-6 класи) і проаналізували їх. Особливу увагу приділяли рефлексії як важливому етапу компетентнісно орієнтованого викладання.

У форматі peer-to-peer (навчання від колег) під гаслом «Я роблю це так» учителі поділися своїм методичними здобутками, цікавими «родзинками». Знайомство з професійною «кухнею» філологів та оцінка її за технікою похвали сандвіч виявились плідними й змотивували на подальше вдосконалення педагогічної майстерності. Під час фідбеку вчителі запропонували написати відгуки або у форматі дописів у чаті, або створити «ялинку побажань», яку охочі прикрасили іграшками та чудовими словами про спілкування на тренінгах. Учителі-філологи готові відповідати на виклики НУШ і в новому році бажають усім натхнення та здійснення мрій.