Протягом жовтня – грудня відбулись тренінги за темою «Культура оцінювання в Новій українській школі» за запитами вчителів 5–11 класів закладів загальної середньої освіти Луганської області. У заходах узяли участь 292 особи.
Під час тренінгів педагоги разом з методистами кафедри педагогіки та психології ЛОІППО Яною Чернишовою та Інною Шахно опрацювали низку важливих тем, як-от:
- види оцінювання результатів навчання учнів у Новій українській школі;
- категорії критеріїв оцінювання в 5-х класах пілотних закладів освіти;
- підсумкове та формувальне оцінювання: особливості й характеристики;
- алгоритм упровадження формувального оцінювання;
- помилки у формувальному оцінюванні;
- стратегії формувального оцінювання;
- використання цифрових технологій для здійснення формувального оцінювання тощо.
Навчання проходило на платформі Zoom. Під час тренінгів педагоги долучались до роботи в сервісах Google Docs, Google Slides, опанували цифрові інструменти для здійснення формувального оцінювання (Mentimeter, LearningApps, Wordwall, Kahoot!), опрацювали матеріали для самостійної роботи.
Під час групових обговорень акцентували увагу на тому, що необхідною умовою впровадження формувального оцінювання є система прийомів, яка ґрунтується на певних ціннісних орієнтирах. Зокрема, для успішного застосування формувального оцінювання освітній процес має бути організований у такий спосіб, щоб спонукати кожного учня бути активним його учасником, а не пасивним «отримувачем» знань і оцінок.
Формувальне оцінювання вимагає системності, має бути вбудоване в повсякденне шкільне життя. Це потребує новітніх підходів до організації освітнього процесу й послідовної побудови нової культури оцінювання; у центрі цих процесів має бути учень / учениця та їхні індивідуальні потреби пізнання.
Зворотний зв’язок від учасників тренінгів підтвердив актуальність теми, високу якість та змістовну наповненість навчальних занять. Ми переконані, що педагоги Луганщини на шляху до розбудови якісної освіти, утілення ціннісних орієнтирів НУШ!