Відповідно до плану роботи Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти 19 травня 2015 року на Луганщині було проведено регіональне моніторингове дослідження з природознавства у 3-му класі.
Дослідження проводилося з метою визначення рівня сформованості природознавчих компетентностей учнів 3-х класів ЗНЗ Луганської області, а також з метою порівняння рівня сформованості природознавчих компетентностей у різних типах навчальних закладів; у залежності від стажу викладання предмету вчителя; у залежності від професійної майстерності вчителя; у залежності від статі учнів.
Технологія дослідження передбачала репрезентативну та місцеву вибірки. Використовувалася письмова форма контролю знань учнів. Школярам пропонувалося 40 хвилин для розв’язання завдань. Оцінювання робіт учнів 3-х класів проводилося за критеріями, розробленими методистами Луганського ОІППО.
При проведенні моніторингового дослідження були присутні учитель та представник ЛОІППО на репрезентативній вибірці; учитель, експерт (представник управління (відділу) освіти або методичного кабінету (центру)) на місцевій вибірці.
Усі роботи були перевірені вчителями Луганщини у день проведення моніторингу в присутності експертів.
По завершенню моніторингового дослідження методисти Луганського ОІППО розроблять методичні рекомендації щодо розвитку сформованості природознавчих компетентностей учнів 3-х класів загальноосвітніх навчальних закладів.