30 березня 2016 року в Луганському ОІППО відбувся семінар для керівників міських (районних) методичних об'єднань учителів біології та екології на тему «Виховний потенціал шкільної біологічної освіти». Для виступів були запрошені вчителі біології з експериментальних навчальних закладів. 

 

 

 

 

Надія Лисенко, методист із біології та екології кафедри природничо-наукових дисциплін та методики їх викладання ЛОІППО, розповіла, що процес виховання особистості громадянина в Україні впродовж останніх двох десятиліть відбувався в умовах зміни політичного, економічного й соціального устрою, ідеологічної різновекторності запланованих виховних упливів, відмінностей соціального досвіду й ціннісних орієнтацій не лише батьків і дітей, але й людей одного віку з різних регіонів країни, зростання актуальності національних аспектів виховання особистості, що в сукупності спричинювало дезорієнтацію багатьох членів суспільства.  Вона акцентувала увагу присутніх на тому, що в діяльності вчителя проблема виховання учнів залишається провідною. Наразі для того, щоб успішно вирішити завдання виховання, педагогам треба неухильно слідувати за певними орієнтирами й чітко уявляти кінцеву мету своєї діяльності: людину майбутнього, яка і є ідеалом виховання. Лисенко Н. І. наголосила на тому, що ідеалом виховання має стати різнобічний та гармонійно розвинений, національно свідомий, високоосвічений, життєво компетентний громадянин, здатний до саморозвитку та самовдосконалення. Головною домінантою виховання молоді є формування в особистості ціннісного ставлення до навколишнього дійсності та самої себе, активної за формою та моральної за змістом життєвої позиції.

Юлія Ніколаєва, учитель біології Кремінської загальноосвітньої школи I–III ступенів № 4, розповіла, що навчальний заклад, у якому вона працює, є експериментальним майданчиком, де проводиться дослідження на тему «Розвиток здоров’язбережувальної коптентності учасників навчально-виховного процесу засобами здоров’язбережувальних, оздоровчих технологій та технологій навчання здоров’я». Учитель прийшла до висновку, що здоров’язбережувальна компетентність є міцною основою для формування в учнів відповідального ставлення до свого здоров’я. Юлія Вікторівна поділилася своїм досвідом роботи щодо формування в учнів здоров’язбережувальної компетентності під час викладання біології та продемонструвала присутнім цікаві фізкультхвилинки.

Про екологічне виховання учнів на уроках біології засобами краєзнавства розповідала Світлана Дєдова, учитель біології середньої загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 19 м. Сєвєродонецька. Присутніх зацікавили різноманітні форми роботи вчителя та підходи до використання краєзнавчих матеріалів у навчально-виховному процесі з біології.

Про моральні аспекти викладання біології в сучасній школі доповіла Наталія Капаци, учитель біології середньої загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 16 м. Сєвєродонецька. Вона показала, як за допомогою художнього слова, народної творчості можна виховувати в учнів найкращі моральні якості.

Ольга Куц, учитель біології Сватівської загальноосвітньої школи, поділилася своїм досвідом щодо патріотичного виховання на уроках біології і продемонструвала матеріали конкурсів, заходів відповідної тематики.