Лисичанський багатопрофільний ліцей – один із 36 закладів освіти Луганської області, який має статус експериментального навчального закладу регіонального рівня.
У червні 2016 року добігає кінця цікава дослідно-експериментальна робота педагогічного та учнівського колективів над темою: «Освіта для демократичного громадянства». Науковий керівник – Саранов С. В., доцент кафедри соціально-гуманітарних дисциплін та методики їх викладання, кандидат історичних наук.
Мета дослідження: науково-методичне обґрунтування та апробація технологій розвитку демократичної особистості.
Завдання експерименту:
- розробити та апробувати інноваційну модель навчально-виховної роботи;
- здійснити реконструкцію матеріально-технічної бази, оновити обладнання навчального закладу, поповнити фонд бібліотеки науковою літературою;
- розробити систему моніторингу дослідно-експериментальної роботи;
- розробити систему впровадження методів, спрямованих на інтерактивне, кооперативне, орієнтоване на виконання завдань навчання.
- розробити психолого-педагогічний та науково-методичний супровід впровадження технологій розвитку демократичної особистості;
- надати кожній дитині можливість самоствердження в найбільш значимих для неї сферах життєдіяльності, знати свої права та користуватися ними.
Підсумовувати результати дослідно-експериментальної роботи колектив ліцею починає вже на корекційному етапі (січень 2015 – червень 2016 рр.). Отже, 21 квітня 2016 року відбулася презентація експериментальної діяльності Лисичанського багатопрофільного ліцею на дні спільного управління, на який було запрошено гостей з Луганського ОІППО: Касьянову О.В., проректора з наукової роботи; доцента: Журбу М. А., завідувача кафедри управління освітою; Саранова С. В., доцента кафедри соціально-гуманітарних дисциплін та методики їх викладання; Мартинову В. П., методиста кафедри управління освітою. Завітала на свято й завідувач КУ «Лисичанський методичний центр» Євгенія Володимирівна Карпова.
Розповідаючи про виконання завдань експерименту, заступник директора з навчально-виховної роботи О. О. Дунаєва звернула увагу на:
- введення в систему роботи спецкурсів «Основи критичного мислення», «Мій рідний край Луганщина», «Досліджуючи гуманітарне право», «Основи демократії», «Зелений пакет», «Основи хімічної екології»;
- функціонування школи розвитку «Генезис ліцеїста»;
- науково-дослідницьку роботу за темою експерименту;
- функціонування Музею бойової та трудової слави;
- функціонування клубів «Ратник», «Паросток», «Євроклуб»;
- участь у житті Лисичанської громади;
- проектну діяльність за темою експерименту;
- систему самоврядування ліцеїстів.
Саме через систему самоврядування гостей, які завітали на захід до Лисичанського багатопрофільного ліцею, ознайомили з днем спільного самоврядування.
Розпочато було день спільного самоврядування на урочистому зібранні ліцеїстів виконанням гімну ліцею. Бутенко Наталія Володимирівна, директор Лисичанського багатопрофільного ліцею, привітала всіх присутніх зі святом й передала ліцеїстам символічний ключ від навчального закладу з нагоди дня спільного управління.
Після чого вчителі урочисто надали учням свої повноваження й на цей день учні стали дублерами вчителів на уроках. Кожен дублер отримав сертифікат, який засвідчував, що учень дійсно був дублером учителя та проводив уроки в певних класах.
На великій перерві вчителі-дублери зібралися на нараду, на якій вирішували певні проблеми.
Заступник директора з виховної роботи Пєтухова Наталія Миколаївна ознайомила присутніх з повноваженнями ліцейської асоціації.
На засіданні ліцейської асоціації учні обговорювали кандидатури ліцеїстів, які претендували на стипендії; провели обговорення проекту про створення притулку для тварин.
Наостанок гості з ЛОІППО разом з учнями взяли участь у роботі «Пасхальної майстерні», а потім кожен побачив свої роботи на виставці пасхальних листівок.
День спільного самоврядування добіг свого кінця. В актовій залі знову зібралися всі учасники цього заходу. Учителі-дублери дякували своїм наставникам за довіру та змогу спробувати себе в ролі вчителя.
Очікувані результати у вигляді системних змін у навчально-виховному процесі Лисичанського багатопрофільного ліцею покликані забезпечити формування нового типу громадянина: не лише освіченого, але й активного, здатного зробити власний внесок у життя суспільства, своєї країни, здатного взяти на себе більшу міру відповідальності.
Дослідно-експериментальна робота Лисичанського багатопрофільного ліцею добігає свого кінця, але попереду ще багато роботи, тому в планах учительського та учнівських колективів продовжувати експериментальну роботу. Бажаємо успіхів!