Лисичанський багатопрофільний ліцей – один із 36 закладів освіти Луганської області, який має статус експериментального навчального закладу регіонального рівня.

У червні 2016 року добігає кінця цікава дослідно-експериментальна робота педагогічного та учнівського колективів над темою: «Освіта для демократичного громадянства». Науковий керівник – Саранов С. В., доцент кафедри соціально-гуманітарних дисциплін та методики їх викладання, кандидат історичних наук.

Мета дослідження: науково-методичне обґрунтування та апробація технологій розвитку демократичної особистості.

Завдання експерименту:

  • розробити та апробувати інноваційну модель навчально-виховної роботи;
  • здійснити реконструкцію матеріально-технічної бази, оновити обладнання навчального закладу, поповнити фонд бібліотеки науковою літературою;
  • розробити систему моніторингу дослідно-експериментальної роботи;
  • розробити систему впровадження методів, спрямованих на інтерактивне, кооперативне, орієнтоване на виконання завдань навчання.
  • розробити психолого-педагогічний та науково-методичний супровід впровадження технологій розвитку демократичної особистості;
  • надати кожній дитині можливість самоствердження в найбільш значимих для неї сферах життєдіяльності, знати свої права та користуватися ними.

 

Підсумовувати результати дослідно-експериментальної роботи колектив ліцею починає вже на корекційному етапі (січень 2015 – червень 2016 рр.). Отже, 21 квітня 2016 року відбулася презентація експериментальної діяльності Лисичанського багатопрофільного ліцею на дні спільного управління, на який було запрошено гостей з Луганського ОІППО: Касьянову О.В., проректора з наукової роботи; доцента: Журбу М. А., завідувача кафедри управління освітою; Саранова С. В., доцента кафедри соціально-гуманітарних дисциплін та методики їх викладання; Мартинову В. П., методиста кафедри управління освітою. Завітала на свято й завідувач КУ «Лисичанський методичний центр» Євгенія Володимирівна Карпова.

Розповідаючи про виконання завдань експерименту, заступник директора з навчально-виховної роботи О. О. Дунаєва звернула увагу на:

  • введення в систему роботи спецкурсів «Основи критичного мислення», «Мій рідний край Луганщина», «Досліджуючи гуманітарне право», «Основи демократії», «Зелений пакет», «Основи хімічної екології»;
  • функціонування школи розвитку «Генезис ліцеїста»;
  • науково-дослідницьку роботу за темою експерименту;
  • функціонування Музею бойової та трудової слави;
  • функціонування клубів «Ратник», «Паросток», «Євроклуб»;
  • участь у житті Лисичанської громади;
  • проектну діяльність за темою експерименту;
  • систему самоврядування ліцеїстів.

Саме через систему самоврядування гостей, які завітали на захід до Лисичанського багатопрофільного ліцею, ознайомили з днем спільного самоврядування. 

Розпочато було день спільного самоврядування на урочистому зібранні ліцеїстів виконанням гімну ліцею. Бутенко Наталія Володимирівна, директор Лисичанського багатопрофільного ліцею, привітала всіх присутніх зі святом й передала ліцеїстам символічний ключ від навчального закладу з нагоди дня спільного управління.

Після чого вчителі урочисто надали учням свої повноваження й на цей день учні стали дублерами вчителів на уроках. Кожен дублер отримав сертифікат, який засвідчував, що учень дійсно був дублером учителя та проводив уроки в певних класах.

На великій перерві вчителі-дублери зібралися на нараду, на якій вирішували певні проблеми.

Заступник директора з виховної роботи Пєтухова Наталія Миколаївна ознайомила присутніх з повноваженнями ліцейської асоціації.

На засіданні ліцейської асоціації учні обговорювали кандидатури ліцеїстів, які претендували на стипендії; провели обговорення проекту про створення притулку для тварин.

Наостанок гості з ЛОІППО разом з учнями взяли участь у роботі «Пасхальної майстерні», а потім кожен побачив свої роботи на виставці пасхальних листівок.

День спільного самоврядування добіг свого кінця. В актовій залі знову зібралися всі учасники цього заходу. Учителі-дублери дякували своїм наставникам за довіру та змогу спробувати себе в ролі вчителя.

Очікувані результати у вигляді системних змін у навчально-виховному процесі Лисичанського багатопрофільного ліцею покликані забезпечити формування нового типу громадянина: не лише освіченого, але й активного, здатного зробити власний внесок у життя суспільства, своєї країни, здатного взяти на себе більшу міру відповідальності.

Дослідно-експериментальна робота Лисичанського багатопрофільного ліцею добігає свого кінця, але попереду ще багато роботи, тому в планах учительського та учнівських колективів продовжувати експериментальну роботу. Бажаємо успіхів!