Основним напрямком роботи директорка Спеціальної школи-інтернату № 26 міста Києва вважає соціалізацію дітей та підготовку до майбутнього життя, інформує «Громадське радіо».

У студії — директорка Спеціальної школи-інтернату № 26 міста Києва Ольга Павлюченко.

Євген Павлюковський: В Україні оголошено стратегію щодо реорганізації закладів інтернатного типу. Як відбувається цей процес?

Ольга Павлюченко: Важливо не тільки змінити вивіску, а змінити і внутрішній зміст закладу. Спеціальна освіта повністю має реорганізуватися, тому що в наш час є діти з дуже складними порушеннями розвитку. Наприклад, три роки тому були слухання у Верховній Раді. Прозвучав вираз, що у нас в Україні є епідемія аутизму. Це дуже складне порушення розвитку. Ні медицина, ні освіта, ні батьки не готові до вирішення цієї проблеми.

Кабмін ухвалив проект закону, що дасть можливість створювати «корпоративні дитсадки». Відповідне рішення щодо проекту закону «Про дошкільну освіту» щодо розширення можливостей для створення та діяльності дошкільних навчальних закладів різних форм власності» було прийнято сьогодні, 14 лютого, на засіданні КМУ.

«Справді, в Україні ми маємо проблему доступу дітей до дошкільної освіти і активно працюємо над тим, щоб виправити цю ситуацію. Зміни до закону врегулюють на державному рівні проблеми функціонування дитячих садків, зокрема, приватних і корпоративних. Це сприятиме забезпеченню конституційного права дітей, в тому числі з особливими освітніми потребами, на отримання дошкільної освіти», – зазначила міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.

У Міністерстві освіти і науки почала працювати робоча група з адаптації програм зовнішнього незалежного оцінювання з української мови та літератури, математики, історії України для школярів з порушеннями зору.

Фахівці мають вирішити, які зміни потрібно внести до програм ЗНО з цих предметів, щоб зробити їх доступними для дітей з особливими потребами. Відзначимо, що перед учасниками групи стоїть завдання не спростити програму, а вилучити з неї ті речі, які дитина з порушеннями зору просто не зможе осягнути, в яких не зможе працювати з шрифтом Брайля. Наприклад, якщо йдеться про порівняння зображень геометричних фігур, упізнання видатних історичних діячів, письменників, архітектурних споруд тощо.

Уряд передбачив кошти на друк додатків до свідоцтва про базову загальну середню освіту за спеціальною програмою для випускників із порушеннями розумового розвитку.  Відповідну постанову було прийнято на засіданні КМУ 11 січня 2017 року.

«У вересні ми прийняли постанову, яка передбачає, що діти з порушеннями розумового розвитку однакового рівня складності отримуватимуть однакові документи про базову загальну середню освіту незалежно від того, навчаються вони в спеціальному закладі чи  у звичайній школі в рамках інклюзивного чи інтегрованого навчання. Наразі на це вже передбачено кошти, і у 2017 році випускники отримають документи нового зразка», – зазначила міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.

14 Грудня

З метою забезпечення додержання та реалізації прав і свобод осіб з інвалідністю відповідно до вимог Конвенції про права осіб з інвалідністю, а також засвідчуючи повагу до сили духу та гідності цих людей, постановляю:

1. Кабінету Міністрів України, місцевим органам виконавчої влади  забезпечити із залученням громадських об’єднань, які опікуються питаннями осіб з інвалідністю, проведення до 1 червня 2017 року аналізу стану виконання зобов’язань України за Конвенцією про права осіб з інвалідністю та за результатами аналізу вжити додаткових заходів щодо активізації роботи із реалізації положень названої Конвенції.