Відповідно до плану роботи Луганського ОІППО на 2018 рік 23-25 травня відбувся проект професійного розвитку «Проблеми сексуального виховання дітей в умовах закладів загальної середньої освіти» для практичних психологів закладів загальної середньої освіти.

Розробники проекту Оксана Рачок, методист кафедри педагогіки та психології Луганського ОІППО, та Наталія Ларіонова, доцент кафедри, кандидат педагогічних наук, доцент, запропонували учасникам цікаву й насичену програму, яка включала три навчальних модулі:

  1. Сексуальний розвиток як органічна складова розвитку особистості: сутність, загальні закономірності, етапи.
  2. Гендерні особливості психосексуального розвитку підлітків.
  3. Психологічні основи формування сексуальної культури молоді.

Актуальність проекту обумовлена гуманістичною парадигмою освіти, яка передбачає допомогу дитині в її саморозвитку і духовному сходженні, формуванні здатності до життєтворчості, ефективної самореалізації в усіх галузях людського буття. До таких галузей, беззаперечно, відноситься і сексуальна сфера людини, що вимагає організації відповідного напряму виховання.

 

Актуалізує це завдання й наявність ряду негативних явищ у цій сфері. У зв’язку з випередженням фізіологічного дозрівання у порівнянні з психологічним і соціальним діти все частіше стають об’єктом сексуального розбещення, ґвалтування, експлуатації і суб’єктом безвідповідальної сексуальної поведінки з відповідними наслідками – деструктивні мотиви сексуального дебюту, нерозбірливість у статевих стосунках, незахищений секс, розповсюдження ВІЛ-інфекції, венеричних захворювань і статевих інфекцій, вагітність і аборти неповнолітніх, відмова від новонароджених дітей тощо.

Проект спрямовано на подолання існуючого протиріччя між потребою організації сексуального виховання дітей в умовах ЗЗСО і неготовністю психологічної служби системи освіти до ефективного супроводу такого виховання.

Учасники проекту пройшли діагностику сформованості власної сексуальної культури, розробили модель готовності педагогічного працівника до сексуального виховання, презентували результати роботи в групах – авторські методичні розробки (рекомендації для педагогічних працівників; програми тренінгів (бесід) для дітей шкільного віку; пам’ятки (бесіди) для батьків), отримали сертифікати консультантів, які надають консультаційні послуги з питань організації сексуального виховання в закладах загальної середньої освіти.

За оцінкою самих практичних психологів, проект є, безумовно, своєчасним і цінним, відповідає запитам їхньої практики роботи, дає змогу усвідомити значущість організації сексуального виховання дітей, визначити своє місце в його системі, отримати теоретичну та практичну підготовку для надання ефективної допомоги батькам, дітям і педагогам.