19 червня 2019 року в МОН України відбувся Національний круглий стіл «Створення служб порозуміння для впровадження медіації та вирішення конфліктів мирним шляхом в закладах освіти» за участю представників і представниць Міністерства освіти і науки України, ГО «Ла Страда-Україна», Департаментів освіти і науки Луганської та Донецької областей, інститутів післядипломної освіти та закладів освіти – учасників проекту, Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПНУ та партнерів UNICEF Ukraine.
Захід проводився в межах проекту «Створення системи служб порозуміння для впровадження медіації за принципом «рівний-рівному» та вирішення конфліктів мирним шляхом у закладах освіти Донецької та Луганської областей», який упроваджує Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) та ГО «Ла Страда-Україна» за фінансової підтримки Європейського Союзу.
Про досягнення й виклики, які виникли під час створення системи служб порозуміння для впровадження медіації за принципом «рівний-рівному/рівна-рівній» та вирішення конфліктів мирним шляхом у закладах освіти Донецької та Луганської областей, розповіла Вероніка Андрєєнкова, директорка департаменту науково-методичної роботи та медіації ГО «Ла Страда-Україна».
У ході зустрічі відбулась репрезентація найкращих практик служб порозуміння закладів освіти Луганської та Донецької областей, обмін досвідом, популяризація медіації та відновних практик як інструменту профілактики насильства й булінгу в дитячому середовищі, представлення методичних напрацювань.
Досвідом діяльності служб порозуміння в закладах освіти Луганської області ділились представники Лисичанського професійного торгово-кулінарного ліцею та середньої загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 6 м. Сєвєродонецька.
Старший викладач кафедри педагогіки та психології Луганського ОІППО Віта Байдик розповіла присутнім про результати співпраці інституту з ГО «Ла-Страда Україна» з питань популяризації та впровадження технології медіації й відновних практик у програми курсів (спецкурсів) підвищення кваліфікації педагогів та в діяльність освітніх закладів.
Учасники круглого столу дійшли загального висновку, що в процесі реформування освіти важливим кроком є побудова безпечного освітнього простору, зменшення рівня конфліктів між учасниками освітнього процесу шляхом упровадження відновних практик в освітній процес.