05 жовтня 2020 року відбулась Усеукраїнська онлайн-нарада «Психологічне забезпечення освітнього процесу в закладах освіти», яку проводили Директорат дошкільної, позашкільної та інклюзивної освіти спільно з ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти».
До участі в заході були запрошені працівники, відповідальні за діяльність психологічної служби в системі освіти, департаментів (управлінь) освіти та науки Київської міської держадміністрації, облдержадміністрацій, керівники обласних навчально-методичних кабінетів (центрів, лабораторій) психологічної служби, практичні психологи інклюзивно-ресурсних центрів. Понад 300 освітян долучились до обговорення актуальних питань діяльності психологічної служби в умовах запровадження протиепідемічних заходів у зв’язку з поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19.
Від Луганської області в заході взяли участь Віта Байдик, старший викладач кафедри педагогіки та психології ЛОІППО, кандидат психологічних наук, і Наталія Столбун, методист кафедри педагогіки та психології ЛОІППО.
Метою зустрічі було визначення шляхів та методів оновлення психологічної служби системи освіти як у методичному, так і в організаційному аспектах для підвищення ефективності її функціонування відповідно до нових вимог суспільства й реформи освіти.
Фахівці психологічної служби всіх рівнів акцентували увагу на гострих питаннях: затвердження нового професійного стандарту практичного психолога, розробка нового положення про психологічну службу, реорганізація методичних кабінетів (центрів), недостатність матеріального й інформаційного забезпечення фахівців психологічної служби. Крім того, учасники наради обговорили такі проблеми: недосконалість процедури атестації та сертифікації фахівців психологічної служби, надмірне навантаження, неможливість проводити «години психолога», відсутність фахової супервізійної підтримки тощо.
Усі зазначені питання потребують оновлення нормативної бази діяльності психологічної служби системи освіти, що, зрештою, має сприяти підвищенню престижності роботи й іміджу фахівця психологічної служби. Ефективність роботи психологів безпосередньо пов’язана з визнанням суспільством, державою, педагогічною громадськістю важливості та необхідності такої діяльності.