31 березня на обласному форумі «Школи Луганщини: досвід надання якісної освіти» працювала секція «Психолого-педагогічна підтримка учасників навчально-виховного процесу, які знаходяться в складних життєвих ситуаціях» (для педагогічних працівників психологічної служби закладів освіти, що надавали матеріали на Міжнародну виставку «Сучасні заклади освіти – 2016»).
Сьогодні зростає необхідність тісної взаємодії керівників навчальних закладів та фахівців психологічної служби для подолання негативних психологічних наслідків подій, що відбуваються в країні.
Цю тезу підтвердили учасники секції у своїх виступах. Так, емоційний відгук у слухачів викликав виступ Володимира Заїки, директора Золотівської багатопрофільної гімназії, та Інни Переяслової, заступника директора з науково-методичної роботи Золотівської багатопрофільної гімназії. Колектив цього закладу докладає значних зусиль щодо реальної комплексної психосоціальної підтримки та допомоги дітям та членам громади м. Золоте, які постраждали внаслідок воєнного конфлікту.
З метою попередження або мінімізації негативних наслідків конфліктних подій важливо надавати інформацію дітям, батькам та педагогічним працівникам про ситуацію, що склалася. Про це говорили у своїх виступах працівники психологічної служби та педагоги м. Сєвєродонецьк (Євгенія Дем’янова, практичний психолог ЗОШ № 14), Станично-Луганського району (Ірина Прибінська, методист психологічної служби Станично-Луганського районного методичного кабінету), м. Рубіжне (Наталія Крута, учитель початкових класів Рубіжанської ЗОШ № 9) та інші.
«Впровадження шкільної служби медіації» як засобу подолання конфліктів серед учнів в кризисних умовах – така тема виступу Ніни Чепурної, практичного психолога Новодеркульської ЗОШ І–ІІІ ступенів Біловодського району.
Оксана Пагава, завідувач кафедри педагогіки та психології ЛОІППО, свій виступ присвятила науковим дослідженням проблеми психолого-педагогічної підтримки суб’єктів освіти в умовах АТО. Вона акцентувала увагу на усвідомленні сенсу професійного зростання та навчання працівників психологічної служби, розвитку навичок, необхідних для особистісної ефективності тощо.
Підбиваючи підсумки роботи секції, керівник обласного центру практичної психології та соціальної роботи Віта Байдик зазначила, що спільна діяльність педагогічного колективу навчального закладу будь-якого типу є вкрай важливою і актуальною для територій, де є переміщені діти із зони АТО. Сьогодні слід звернути увагу на недопущення своїми діями чи бездіяльністю вторинної травматизації учасників навчально-виховного процессу. У залежності від того, коли й наскільки якісно буде надана психологічна допомога, залежить ефективність подолання наслідків перебування в надзвичайних, екстремальних ситуаціях.